arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

قیمت پارکبان ها افزایش یافت ، مدیریت شهر تهران چه می کند ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرداری و شورای شهر بجای برنامه ریزی برای حل مشکل پارکینگ در شهر تهران و احداث پارکینگ های طبقاتی در مناطق مختلف ، اینبار طرحی جدید را در دستور کار قرار داده ؛ "افزایش هزینه پارک در حاشیه خیابان ها ". شهرداری موظف است به دلیل وظیفه ای که در مدیریت شهر به عهده دارد فکری برای این معضل بکند ، حال آنکه مدیران آن بیشتر به تراکم و ساخت و ساز می اندیشند تا مشکلات اصلی شهر. 

افتتاح طرح هایی که اجرای آن می بایست سالهای گذشته به اتمام می رسید چندان قابل توجه نیست ، البته همت شهرداری در این زمینه قابل تقدیر است ، اما مدیران آن باید بیشتر به مشکلات دراز مدت شهر که ممکن است تهران را فلج کند بپردازند. ساخت و ساز و اعطای تراکم به سرمایه گذاران بخش مسکن در چند سال آینده مطمئناً فاجعه ای عظیم را برای تهران ایجاد می کند ، و در آن زمان هم شهرداری وقت مشکل را به دوران پیش از خود مرتبط می داند و این چرخه ادامه می یابد تا تهران به شهری غیر قابل سکونت تبدیل شود. 

باید اندیشید و بهترین چشم انداز را برگزید تا تهران شهر شایسته ی ایرانیان برای شناخته شدن به عنوان ام القرای جهان اسلام باشد.

شورای شهر تهران، قیمت های تازه ای برای پارک حاشیه خیابان ها مشخص کرده است. اما شورای عالی ترافیک و فرمانداری تهران با آن مخالفند. 

سید مجتبی شفیعی، دبیر شورای عالی ترافیک کشور دراین باره گفته است: "افزایش هزینه‌های جاری در حوزه حمل و نقل بطور کلی برخلاف سیاست‌های دولت بوده و تا آنجا که اطلاع دارم به تایید فرمانداری تهران هم نرسیده است، ضمنا افزایش جهشی این هزینه نمی‌تواند مبنای کارشناسی داشته باشد و احتمالا در راستای درآمدزایی برای شهرداری تهران برنامه‌ریزی شده است."

این درحالی است که وحید نوروزی، معاون اجرایی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران دیروز به ایرنا از نرخ های جدید مصوب شورای شهر تهران برای پارکبان ها خبر داده بود. به گفته او طبق مصوبه شورای شهر، نرخ پارک حاشیه ای خودرو در دو بخش 'محدوده طرح ترافیک'و'خارج از محدوده ترافیک' بطور متفاوت دریافت می شود: "نرخ پارک حاشیه ای خودروهای سواری و وانت 'خارج از محدوده طرح ترافیک'به ازای هر یکساعت 300 تومان است و رانندگان به ازای هریک ساعت اضافی برای پارک خودرو خود باید 400 تومان اضافی پرداخت کنند. همچنین هزینه پارک خودروهای سواری و وانت در 'محدوده طرح ترافیک' تا یکساعت 600 تومان، بیش از یک ساعت، به ازای هر یکساعت اضافی 800 تومان است. رانندگانی که اقدام به پارک بیش از 4 ساعت در حاشیه خیابان کنند باید به ازای هر ساعت 1600 تومان پرداخت کنند."

از سوی دیگر محسن نایبی، معاون استاندار و فرماندار تهران نیز اقدام شورای اسلامی شهر تهران در افزایش نرخ عوارض پارکبان‌ها و پارکینگ‌های عمومی شهر تهران را غیرقانونی خواند و از شورا خواست اجرای این مصوبه را متوقف کند: "مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «توسعه و بهبود وضعیت پارکینگ‌ها و توقف‌گاه‌های عمومی در شهر تهران» که برای افزایش نرخ عوارض پارکبان‌ها و پارکینگ‌های عمومی به آن استناد شده است در 17 بهمن ماه سال گذشته به فرمانداری تهران واصل شد، اما به دلیل مغایرت‌های متعدد قانونی مورد اعتراض این فرمانداری واقع و به شورای اسلامی شهر تهران بازگردانده شد و نهایتا به دلیل عدم تامین نقطه نظرات قانونی در مصوبه یاد شده موضوع به هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورای اسلامی کشور ارجاع شد."

به گفته او افزایش 600 درصدی هزینه پارک حاشیه های از مغایرت های این مصوبه بوده است. 

با این حال شورای عالی ترافیک، اعلام کرده است دو ساعت به ساعت کاری پارکبان ها افزوده شده است. به گفته شعیفی پرداخت هزینه پارکبان ها از 7 صبح تا 9 شب است. پیش از این پارکبان ها از 6 صبح تا 10 شب فعالیت می کردند. 

او همچنین گفته که نیم ساعت اول پارک حاشیه های، رایگان است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
0
2
اصلا یک بررسی قانونی انجام دهید ببینید این پارکبان چه صیغه ای است و درآمد های حاصل و بیحساب و کتاب آن کجا می رود؟
ضیاء
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
0
1-خوب انتخابات درپیش است باید مخارج سنگین شهردار درانتخابات دربیاید.2-این راهم اعلام کنید که نیم ساعت اول طبق مقررات باید رایگان باشد.3-جالب ایجاست که متصدیان پارکبانها ازهمه بیشتر استفاده وسو استفاده میکنند.وگاهاقبضی که دست شما میدهند شماره ماشین دیگری رویش ثبت شده اگر مثلا شما سریع رفت وبرگشت داشته باشید قبض شمارا نگرداشته روی ماشین دیگری الصاق میکنند.
یک راننده در شهر تهران
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
0
1
با عرض پوزش-آیا کسی مسئول نظارت بر کار پارکبانان هست؟بارها و بارها با سوئ استفاده پارکبانان مواجه شده ام از طلب 2 تا چند برابر قیمت تا در خواست پول بیشتر برای ماشین گرانتر گرقته تا اشتباه زدن زمان تا وقتی صاخب ماشین با خساب تایم درست بر میگردد با عنوان کردن اینکه 10 دقیقه دیر کرده یکساعت پول اضافه تر بگیرد-بارها شده پارکبان با عنوان اینکه فیشش تمام شده پول را گرفته ولی فیش نداده یا فیش نصفه یا چند بار مصرف داده- اگر بخواهم ادامه دهم از حوصله خارج میشود فقط می خواهم بپرسم آیا این کارها نامی چز د..... دارذ؟
نظرات بینندگان