arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

براي اولين سالروز درگذشت مهين شهابي

يك‌سال از درگذشت مهين شهابي ـ بازيگر سينما،تئاتر و تلويزيون ايران ـ سپري شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك‌سال از درگذشت مهين شهابي ـ بازيگر سينما،تئاتر و تلويزيون ايران ـ سپري شد.

به گزارش بخش تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هنرمند سال گذشته در بامداد ـ اول شهريور ماه ـ پس از يك دوره بيماري در بيمارستان «پارس» تهران از دنيا رفت.

مهين شهابي در سن 74 سالگي بر اثر تومور مغزي درگذشت.

وي متولد 1315 تهران است و از جمله مجموعه‌هاي تلويزيوني‌اش مي‌توان به «گالش‌هاي مادربزرگ»، «آينه»، «سفر»، «همه فرزندان من»، «لبخند زندگي»، «نيمه پنهان ماه» و «طلاق» نام برد.

مهين شهابي در فيلم‌هاي «گاو» داريوش مهرجويي، «گل مريم» (محمدزاده )،«پاييزان» رسول صدرعاملي،«آقاي بخشدار» خسرو معصومي،«راه افتخار» داريوش فرهنگ و ... بازي داشت.

از جمله تئاترهاي اين هنرمند مي‌توان از «بلبل سرگشته»،«آي با كلاه آي بي‌كلاه»، «بازرس» و... نام برد.

ايرج راد، مديرعامل خانه تئاتر سال گذشته در مراسم بدرقه‌ي پيكر مهين شهابي گفت:مهين شهابي بعد از 74 سال عمر پرافتخار از ميان ما رفت.گرچه هنرمندان و كساني كه در عرصه‌ي فرهنگ و هنر كار مي‌كنند همواره زنده‌اند و نامشان در تاريخ فرهنگ و هنر مملكت ثبت مي‌شود.

مديرعامل خانه تئاتر با اشاره به اين‌كه شهابي كارش را با دوبلاژ آغاز كرد، يادآوري كرد: او پس از ورودش به عرصه دوبلاژ به گروه تئاتر «آناهيتا» پيوست و جزو بانواني بود كه با اين گروه همكاري مي‌كرد و بعدها نيز به اداره هنرهاي دراماتيك رفت و دربسياري از برنامه‌هاي زنده حضور داشت.

به گفته‌ي راد؛ مهين شهابي در افتتاح تماشاخانه «سنگلج» در نمايش اميرارسلان ايفاي نقش مي‌كرد و سال‌ها در گروه تئاتر مردم به سرپرستي عزت‌الله انتظامي و علي نصيريان كار كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرزاد
|
UNITED STATES
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
0
10
خدابیامرزتش.هیچوقت سریال ایینه را فراموش نمیکنم
نظرات بینندگان