arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

سرخو: خطوط ریلی تهران به وضعیت مطلوب نرسیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیگیری توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو را از برنامه های شورای چهارم دانست و گفت: خطوط ریلی تهران به وضعیت مطلوب نرسیده است.

به گزارش انتخاب، محسن سرخو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو را از اولویت های کمیسیون حمل و نقل شورا عنوان کرد و افزود: خط مترو که روز گذشته افتتاح شده جزو تعهدات 150 کیلومتری شهرداری تهران نیست.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 189 کیلومتر مترو داریم، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال تمام ایستگاه های خطوط 7 و 6 راه اندازی شود.
 
سرخو با بیان اینکه هر خط مترو که راه اندازی می شود نیازمند تجهیزات ثابت و متحرک است، خاطر نشان کرد: تجهیزات برق و سیستم هواکش باید در خطوط مستقر شود و هنوز برای خط 7 و 6 این تجهیزات تهیه نشده است.
 
وی با بیان اینکه خطوط ریلی در هر نقطه از شهر نیاز به حفاظ دارند یادآور شد: خط 7 مترو تهران نیز نیازمند به حفاظ های ایمنی لازم دارد و در آن تردیدی نیست.
 
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تعداد واگن های مترو را سال 92 ، حدود یک هزار و 289 واگن عنوان و بیان کرد: تعداد واگن ها در حال حاضر به یک هزار و 329 واگن رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در خطوط جدیدی که در تهران راه اندازی شده ظرفیت ریلی به ظرفیت مطلوب نرسیده، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال با راه اندازی کامل خط های 7 و 6 مردم حلاوت استفاده از این خطوط را بچشند.
 
وی گفت: تا سال1400 تهران باید 540 کیلومتر مترو شهری و 240 کیلومتر حومه ای داشته باشد.
 
سرخو اظهار کرد: در حوزه ناوگان اتوبوسرانی نیز در زمان آغاز به کار شورای چهارم، چهار هزار و 500 دستگاه اتوبوس آماده وجود داشت و قرار بود سالی 500 دستگاه افزوده و 500 دستگاه نیز اورهال شوند؛ اما متاسفانه سرجمع تعداد خروجی اتوبوس های فرسوده از تعداد ورودی بیشتر بوده است.
 
این عضو شورای شهر تهران افزود: در پایان سال 95 تعداد 6 هزار و 227 اتوبوس در تهران داشتیم که یک هزار و 364 دستگاه متعلق به شرکت اتوبوسرانی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است.
 
وی با بیان اینکه در مناطق 21 و 22 و 19 کمترین تراکم حمل و نقل عمومی را داریم تاکید کرد: شهر تهران به 12 هزار دستگاه اتوبوس یعنی دوبرابر آنچه هست، نیاز دارد.
 
وی عمر اتوبوس های شرکت اتوبوسرانی را هفت و بخش خصوصی را 10 سال عنوان کرد.
 
وی با اشاره به حوزه تاکسیرانی در بخش حمل و نقل شهر تهران نیز گفت: در بخش تاکسیرانی نیز پیش بینی شد که به جای نوسازی مینی بوس ها تاکسی ها نوسازی شوند و در این راستا 595 دستگاه تاکسی جایگزین مینی بوس شد.
 
وی متوسط عمر هر تاکسی را 6 سال عنوان کرد و افزود: تا پایان سال دیگر بحث تاکسی فرسوده پیکان نخواهیم داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه گزارشات 12 ساله معاونت های مختلف شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر گفت: این گزارشات خوب است اما درخواست این است که غیر از گزارش 12 ساله، یک گزارش چهار ساله اراده دهند تا اعضای شورای با برنامه پنج ساله مقایسه کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان