arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

مولاوردی: استقلال شغلی بانوان از اهداف دولت/ برخی با کج‌سلیقگی در محیط کار بانوان خلاء ایجاد می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رییس‌جمهور معتقد است؛ دولت باتوجه به دلیل وجود برخی موانع نتوانسته به همه اهداف خود در حوزه اشتغال زنان دست پیدا کند.

به گزارش انتخاب، شهین‌دخت مولاوردی (معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور) به ایلنا گفت:  هیات دولت در چهار سال نخست دولت تدبیر و امید در خصوص مشاغل زنان پیگیری‌های بسیاری انجام داد که متاسفانه برخی از آنها به نتیجه نرسید.

معاون رییس جمهور افزود: امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت تولید و مشوق‌های کارفرمایی می‌توانند در بخش اشتغال زنان نقش اساسی را ایفا کنند که ما روی این موارد تمرکز کرده‌ایم.

او در همین خصوص ادامه داد: این فاکتورها در حوزه اشتغال زنان باید وجود داشته باشد تا ما بتوانیم به نتیجه دلخواه خود که استقلال بانوان است، برسیم.

ملاوردی با اشاره به وجود خلاء‌های قانونی در حوزه اشتغال زنان گفت: مواردی که ما به عنوان خلاء قانونی از آن نام می‌بریم، ضمانت اجرایی قوانین، مقررات و سازوکارهایی است که پیش از این به تصویب رسیده است.

معاون رئیس جمهور درخصوص ساعت کاری زنان افزود: طرح ساعت کار زنان ابلاغ و اجرایی شده است اما در برخی موارد با اعمال سلیقه‌ها و برداشت‌های متفاوت که بین دستگاه‌ها وجود دارد، تداخل ایجاد کرده است که ما می‌خواهیم یک وحدت رویه در این مورد وجود داشته باشد.

وی درخصوص برنامه‌های دولت دوازدهم در حوزه اشتغال بانوان گفت: هم در برنامه رئیس جمهور  و هم در برنامه ششم، در چارچوب رویکرد عدالت جنسیتی در حوزه بازار کار، راه‌کارها و اقداماتی که باید صورت گیرد را پیش‌بینی کرد‌ه‌ایم.

ملاوردی با تاکید بر اهداف کشور در زمینه اشتغال زنان افزود: دولت برای شناسایی نقطه شروع و پایان اشتغال زنان در پنج سال آینده برنامه‌هایی مدون کرده است که امیدواریم با شاخص‌هایی که تعیین می‌شود به موفقیت دست پیدا کنیم.

او با اشاره به موانع پیش‌ روی اشتغال زنان خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و تلاش‌های دولت برای رفع موانع موجود است تا بتوانیم در آینده نزدیک بر این موانع غلبه کنیم.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته با توجه به موانع، وضعیت موجود و چالش‌ها صورت گرفته است. امیدواریم در چهار سال آینده به نتایج مطلوبی در حوزه کار زنان دست یابیم.

نظرات بینندگان