arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

شرکت تاپکو

مأموریت اصلی شرکت تاپکو تجارت کالا، خدمات بازرگانی در بازارهای بین المللی و داخلی ، متمرکز بر محصولات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز با ایجاد حلقه اتصال و فصل مشترک بین نیازهای تولید کننده و مصرف کننده ضمن اهتمام به تأمین منافع همه ذینفعان به صورت متوازن در جهت دستیابی به اهداف متعالی اقتصاد مقاومتی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شرکت تاپکو
 
شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاد کیش (تاپکو ) بنا بر سیاستهای راهبردی شرکت پتروشیمی جم و نیاز صنعت پتروشیمی ایران به یک شرکت مستقل و فعال بازرگانی و بعنوان بازوی تجاری کلیه مجتمعهای پتروشیمی ایران با سرمایه شرکت پتروشیمی جم با موضوع فعالیت در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی خرید و فروش مواد شیمیایی و آروماتیک ، محصولات نفتی، پلیمری، گاز مایع و کود در بازارهای داخلی و بین المللی ، تامین کننده تجهیزات صنعت نفت و گاز و ارائه خدمات لجستیکی در تاریخ 1393/2/30 به شماره ثبت 11360 در منطقه آزاد تجاری کیش تأسیس گردید.

مأموریت اصلی شرکت تاپکو تجارت کالا، خدمات بازرگانی در بازارهای بین المللی و داخلی ، متمرکز بر محصولات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز با ایجاد حلقه اتصال و فصل مشترک بین نیازهای تولید کننده و مصرف کننده ضمن اهتمام به تأمین منافع همه ذینفعان به صورت متوازن در جهت دستیابی به اهداف متعالی اقتصاد مقاومتی.

شرکت تاپکو با مالکیت صد درصدی پتروشیمی جم به عنوان عضوی از خانواده بزرگ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ایران می باشد که ضمن انجام صادرات محصولات کلیه مجتمع های صنعت پتروشیمی ایران  به 5 قاره جهان، عاملیت فروش صد در صد محصولات پتروشیمی جم و صادرات پتروشیمی پلی پروپیلن جم  با تولید سالانه 900 هزارتن محصولات پلیمری ، صد هزارتن بوتادین و بوتن را به عهده دارد و مصمم است تا سال 1400 هجری شمسی بین شرکت های برتر عرضه کننده محصولات صنعت پتروشیمی و نفت و گاز در سطح بین المللی  قرار گیرد

ارزشهای سازمانی شرکت تاپکو

ایجاد مزیت رقابتی پایدار به منظور افزایش سهم بازار

تولید ثروت یا سود آوری برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

ایجاد ارزش برای مشتریان

 اهداف

ارائه کامل ترین سبدکالایی حوزه بازرگانی محصولات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز و همچنین یکپارچه سازی تخصصی فروش محصولات پتروشمی ها و پالایشگاه های ایران در داخل کشور(بورس کالا) و سطح بین المللی

حضور فعال در بازار 5 قاره با به کارگیری روش های نوین بازاریابی بین الملل

جلوگیری از رقابت منفی در توزیع ، عرضه و فروش بین المللی به منظور ارتقاء اعتبار برند های تولیدی صنایع پتروشیمی ، نفت و گاز ملی کشور


ایجاد دفاتر فروش در بازارهای هدف به منظور ایجاد شبکه های توزیع گسترده و مویرگی کارآمد در کشورهای مختلف جهان با هدف افزایش سهم بازار

بالا بردن بهره وری پتروشیمی ها از طریق اجرای روش مدیریت سیستم هماهنگ ساختار یافته فروش

دارا بودن بانک اطلاعاتی مشتریان، مصرف کنندگان و خریداران داخلی و بین المللی به منظور تسهیل در خرید و فروش محصولات

مدیریت وجوه ارزی در راستای تآمین منابع مالی خرید خارجی تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان حوزه نفت،گاز و پتروشیمی

تاسیس دفاتر بازرگانی در کشور ترکیه و همچنین برنامه ریزی در جهت ایجاد دفاتر فروش در بازارهای هدف

ایجاد انبار در بازارهای هدف به منظور تسریع در دستیابی مشتریان به کالا

خرید مستقیم و بدون واسطه محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی از منابع ایرانی با هدف صادرات به بازارهای جهانی

 چشم انداز

    دست یابی به رتبه مناسب بین سه شرکت برتر بازرگانی در ایران با موقعیت متعالی در سطح بین الملل در زمینه تجارت و صادرات محصولات پتروشیمیایی، مواد شیمیائی و فرآورده های نفتی

    سایر ارزشها و توانمندیها

    محور اصلی موفقیت مد نظر مدیریت شرکت تاپکو، سرمایه های انسانی مجرب و کارآمد است.

توسعه فعالیتهای شرکت توجه به رشد و پویایی نیروی انسانی متخصص را اجتناب ناپذیر می کند. آموزش دائمی، تبادل فناوری و دست یابی به راهکارهای جدید و بهره بردن از نیروی انسانی مجرب که در کوران فعالیت مجتمعهای پتروشیمی رشد کرده و تجربه اندوخته اند در راستای تحقق این هدف مهم است.

سهیم بودن در رونق اقتصادی

یکی دیگر از اهداف مهم و موثر شرکت، برقراری ارتباط مستقیم صنایع پایین دستی صنعت نفت با شرکتهای تولیدکننده داخلی است. در راستای افزایش تولید کنندگان محصولات صنایع پلیمری در ایران و جهان و با تکیه بر توانمندی بازاریابی موثر واحد تحقیقات و تحلیل بازار شرکت تاپکو ضمن تامین نیاز صنعت کشور زمینه لازم برای بازرگانی بین المللی جهت مشاوره تولید محصولات جدید به تولید کنندگان ، بهترین ایده‌ها را عرضه می نماییم و به جراًت ادعا داریم

تسلط بر امور بازرگانی امروزه بدون هیچ حد و مرزی می‌تواند یکی از شاخص‌های مهم در تعدیل هزینه ها و تسهیل در امور صادرات و واردات کالا باشد

تکمیل زنجیره ارزش فروش با تولید افزودنی ها و کامپاندهای با کیفیت پلیمری متناسب با نیاز مصرف کنندگان

حضور مستمر در نمایشگاههای بین المللی دنیا

نظارت دقیق بر تهیه و بسته‌بندی و صرفه جویی در حمل و نقل کالا

استفاده از مسیر‌ها و امکانات بهتر حمل و نقل بین المللی

آشنایی با قواعد گمرکی و رعایت آن‌ها ایجاد اشتغال نیروی انسانی مولد کشور و رشد و شکوفایی تولیدکنندگان داخلی را فراهم می آورد.
نظرات بینندگان