arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

پشت صحنه اختلاف اخیر مشایخی با انتظامی

یک روایت تازه از پشت پرده اختلاف عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی؛ از ضبط جداگانه سکانس های «هزاردستان» تا رایزنی برای کم شدن بازی مشایخی در«قیصر»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روایت تازه از پشت پرده اختلاف عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی؛ از ضبط جداگانه سکانس های «هزاردستان» تا رایزنی برای کم شدن بازی مشایخی در«قیصر»
 
به گزارش انتخاب، روزنامه هفت صبح امروز با انتشار ناگفته هایی از دلایل اختلاف جمشید مشایخی با عزت الله انتظامی پرداخته و در گزارشش ریشه این اختلاف را به سالها قبل و در دهه چهل دانسته و نوشته: عزت الله انتظامی و علی نصیریان به عضویت اداره تئاتر درآمدند و مدیریت اجراها را برعهده گرفتند از این جا به بعد اختلافات و سوتفاهمات عمیق تر شد و به برخی اجراهای جمشید مشایخی کمتر بها داده شد و مشایخی معتقد بود آن دو نفر به اجراهای افراد و گروه های نزدیک به خود توجه بیشتری نشان می دهند.
 
با وجود همه این اختلاف ها این سه نفر در فیلم «گاو» داریوش مهرجویی بازی کردند و سهم اصلی موفقیت این فیلم نصیب عزت الله انتظامی و بازی شگفت انگیزش شد. با این وجود جمشید مشایخی بعد از این فیلم موقعیت ویژه تری در سینما پیدا کرد و در همان سال در «قیصر» مسعود کیمیایی بازی کرد تا جای خود را بین تماشاگران عامه هم باز کند. مشایخی اما عقیده دارد قرار بوده نقشش در «قیصر» طولانی تر و مفصل تر باشد اما رایزنی های عزت الله انتظامی و علی نصیریان باعث شده بازی اش کوتاه شود. همچنین مشایخی به دلیل بازی در فیلم های سینمایی پرتعدادد از اجرا در تئاتر اخراج شد که عقیده دارد شاید نصیریان و انتظامی در این اتفاق بی تاثیر نبوده اند.
 
با وجود همه این اختلافات علی حاتمی تصمیم می گیرد از این سه نفر در فیلم هایش استفاده کند. ساخت سریال «هزاردستان» سال 58 شروع می شود اما طبق شنیده ها اختلافات باقی بوده و بسیاری از سکانس های جمشید مشایخی در «هزاردستان» جداگانه ضبط می شود و ساخت سریال سالها طول می کشد. در این مدت رفاقت جمشید مشایخی با داوود رشیدی بیشتر شد و رفاقت عزت الله انتظامی با علی نصیریان. پس از ساخت این سریال علی حاتمی تصمیم می گیرد کمال الملک را بسازد و این بازیگران در اوج اختلاف دوباره قبول می کنند کنارهم قرار بگیرند فقط بخاطر علی حاتمی پس از کمال الملک راه این بازیگران تقربا جدا می شود.
 
مشایخی همچنان معتقد است انتظامی و نصیریان باعث شدند او به جایگاه اصلی اش نرسد دلخوری که روز پنجشنبه در جشن منتقدان سرانجام سرباز کرد در این میان شاید موفقیت دوباره نصیریان با شهرزاد و تشویق مستمر انتظامی در طی سالهای اخیر این حس جمشید مشایخی را تشدید کرده است
نظرات بینندگان