arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

نصب تجهیزات کاهنده مصرف «آب» در دستگاههای دولتی استان تهران/ مصرف آب تهرانیها دو برابر کشورهای دیگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: مصوبه نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب از فردا به شکل رسمی به دستگاههای دولتی اعلام می‌شود تا این تجهیزات را تامین کنند.

به گزارش انتخاب؛ نعمت‌الله ترکی درباره مصوبات ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سند توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت در برنامه ششم توسعه و طرح کاهش مصرف آب در استان تهران (ویژه دستگاههای دولتی و شهروندان) دو مصوبه مهم این جلسه شورا بود.

وی افزود: در این جلسه نقاط قوت و ضعف استان در واحدهای صنفی و صنعتی اعلام شد، البته این سند مشکلاتی هم داشت که قرار شد وضعیت 17 هزار واحدهای صنعتی استان شفاف شود که کدام فعال، نیمه فعال و یا تعطیل هستند؛ واحدهایی که قابلیت اصلاح دارند باید اصلاح شده و اگر خارج از ضوابط فعالیت کرده‌اند باید تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مصوبه نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب از فردا به شکل رسمی به دستگاههای دولتی اعلام می‌شود تا این تجهیزات را تامین کنند.

ترکی به واحدهای صنفی در استان تهران اشاره کرد و گفت: حدود 500 هزار واحد صنفی داریم که فعالیت آنها طبق برنامه ششم توسعه باید پیگیری و رصد شود؛ ضمناً واحدهایی که مجوز ندارند باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سامان دهی واحدهای صنفی فعال و انتقال قانونی آنها به مکان خاص برای استقرار دائمی را آغاز کرده‌ایم که تا پایان برنامه ششم باید کل مجموعه رصد و ساماندهی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به طرح آبفای تهران در کاهش مصرف آب اعلام کرد: براساس گزارش آبفا، میزان آب شرب مصرفی مردم (سرانه مصرف) حدود 250 لیتر در شبانه روز است (هر تهرانی در شبانه روز 250 لیتر آب مصرف می‌کند)این رقم معادل دو برابر مصرف کشورهای دیگر است.

ترکی افزود: طرح آبفای تهران در قالب تجهیزات کاهنده آب در خانوارها، دستگاههای دولتی و مراکز نظامی از مصرف بی رویه آب جلوگیری می‌کند. این طرح در جلسه شورا تصویب شد و از فردا به شکل رسمی به دستگاههای دولتی اعلام می‌کنیم تا این تجهیزات را تامین کنند؛ طرح آبفا نزدیک به 50 درصد از مصرف آب را کاهش می دهد.

وی همچنین اعلام کرد: قرار است این طرح کارشناسی شده و در قالب لایحه به مجلس ارائه شود تا مورد تصویب قرار گرفته و ملی شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان