arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

مرکل: آلمان در مورد اقدام نظامی علیه کره شمالی، لزوما از آمریکا حمایت نخواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان اعلام کرد که کشورش در زمینه بحران میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، لزوما از آمریکا حمایت نمی‌کند.

به گزارش انتخاب، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که کشورش لزوما در مورد بحران نظامی میان آمریکا و کره شمالی، از آمریکا حمایت نخواهد کرد.

مرکل  که امروز میهمان «گابورت اشتاین‌گارت» سردبیر روزنامه آلمانی «هاندلزبلات» بود، تاکید کرد که راهکار نظامی برای حل بحران کره شمالی کارساز نیست و چنین اقدامی کاملا غلط است.

پیش از این «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان در اقدامی که نشانی از همراهی نکردن دولت آلمان با سیاست‌های امریکا است، اعلام کرده بود که کشورش نظامیان بیشتری را به افغانستان نخواهد فرستاد. «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان هم از واشنگتن خواسته بود تا در راهبرد خود درباره افغانستان با اروپا همراهی کند.

روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل» از موضع‌گیری امروز مرکل با عنوان شکل‌گیری جدید در نقش‌های جهانی یاد کرد و نوشت به نظر می‌رسد که فقط انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری آمریکا دنیا را تغییر نداده بلکه نقش‌های سیاسی آمریکا، روسیه، چین و آمریکا هم شکل دیگری یافته‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان