arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶

سلطانی فر: پرهیز از جنجال در موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها امری ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر ورزش و جوانان معتقد است برای حضور بانوان در ورزشگاه ها به صبر، حوصله و گذر زمان نیاز است ضمن این که باید از جنجال پرهیز کرد.
 
به گزارش انتخاب، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با رادیو ورزش  در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در حوزه ورزش اظهار داشت: بنده به عنوان اولین وزیر دولت یازدهم معرفی شدم اما از مجلس نهم  رای نیاوردم. بالاخره خداوند به بنده عنایت کرد تا فرصت خدمت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را پیدا کردم و 3 سال با این سازمان همکاری داشتم. با صلاحدید رئیس جمهور در 9 ماه پایانی دولت یازدهم مجدداً به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی شدم. در دولت یازدهم، زمانی که گودرزی به عنوان وزیر ورزش فعالیت داشت به اضافه 9 ماهی که بنده حضور داشتم، دستاوردهای نسبتا قابل قبولی بدست آمد. البته بهتر است صاحب نظران و مردم نظر بدهند. خوشبختانه در برخی عرصه ها توانسته ایم شاخص هایمان را به خوبی بهبود ببخشیم.

او به اقداماتی که در بخش جوانان در دولت یازدهم صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: در عرصه جوانان کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته ایم. یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهیم این است که سازوکاری فراهم شود تا حضور جوانان در زمینه های پژوهشی فراهم شود. بودجه بخش جوانان در سال 92،  6 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به مرز 400 میلیارد تومان رسیده و افزایش قابل توجه ای داشته است. تعداد دفاتر مشاوره راهنمایی ازدواج به بیش از 10 برابر رسیده است و تعداد خانه های جوان به عنوان جایی که جوانان بتوانند با مدیران اجرایی صحبت کنند و کلاس آموزشی داشته باشند، چهار سال پیش در حد صفر و حتی تعطیل بود که در حال حاضر به 46 خانه رسیده و به زودی تعداد آن به 200 خانه می رسد. در سال 92 حدود 2900 میلیارد تومان وام ازدواج دادیم که در سال 95 به 9800 میلیارد تومان رسید. مطالبات و نیازهای جوانان بسیار است و لازم است اقدامات بهتری انجام شود. در بحث ورزش هم شاخص های خوب و امیدوار کننده ای داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو بیشترین سهمیه را کسب کردیم و به لحاظ نتیجه گیری از شانزده دوره حضورمان، در رده دوم قرار گرفتیم. دستاوردهای گوناگونی در رشد اعتبارات ورزشی و بخش خصوصی داشتیم. اگر هم افزایی و منابع بیشتر بود، می توانستیم کارنامه بهتری داشته باشیم.

 سلطانی فر در پاسخ به این پرسش که یکی از برنامه های شما مبارزه با فساد سیستماتیک در ورزش بوده است، چه راهکارهایی برای این بخش درنظر گرفته اید، بیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های ما، اصلاح ساختارها و فرایند موجود در وزارت ورزش و جوانان است. قوانین و شرح وظایف ما هنوز به تصویب مراجع قانون گذاری کشور نرسیده است. ساختار سازمانی یا چارت اصلی ما اصلاً مشخص نبود. اما در این 9 ماه اقدامات لازم را انجام داده ایم و اکنون در مراحل نهایی است.

او خاطر نشان کرد: موفقیت در ورزش قهرمانی باعث ایجاد وحدت میان مردم و باعث ارتقای غرور ملی یک ملت می شود. برای ما خیلی مهم است که بتوانیم پیروزی های مختلفی داشته باشیم و نظام جمهوری اسلامی هم به داشتن جامعه سالم اهمیت زیادی می دهد. به همین جهت سرمایه گذاری ها را باید بیشتر کنیم.

 وزیر ورزش و جوانان درباره حضور بانوان و خانواده ها ر ورزشگاه ها تصریح کرد: برای حضور بانوان در ورزشگاه ها به صبر، حوصله و نیز گذر زمان نیاز داریم. ضمن این که باید از جنجال سازی به دور باشیم.
نظرات بینندگان