arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

قاضی عسکر: همه کسانی که با حج دشمنی کرده‌اند سر جای خود خواهند نشست

سرپرست حجاج ایرانی، مدیریت حج را یک مدیریت مشارکتی دانست و گفت: اگر این مرحله (عزیمت زائران به سرزمین عرفات و بازگشت آنها به مکه ) را با استعانت از پروردگار با موفقیت پشت سر گذاریم، همه کسانی که با حج دشمنی کرده‌اند سر جای خود خواهند نشست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست حجاج ایرانی، مدیریت حج را یک مدیریت مشارکتی دانست و گفت: اگر این مرحله (عزیمت زائران به سرزمین عرفات و بازگشت آنها به مکه ) را با استعانت از پروردگار با موفقیت پشت سر گذاریم، همه کسانی که با حج دشمنی کرده‌اند سر جای خود خواهند نشست.

به گزارش انتخاب؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جمع راهنمایان حجاج ایرانی ‌ در تالار اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری مکه مکرمه اظهار کرد: مدیریت حج یک مدیریت مشارکتی است؛ ارائه خدمات شایسته و در خور شأن زائران کشورمان، نیازمند‌ فرماندهی واحد ‌است و هرگونه تصمیم احتمالی فردی مشکلات را مضاعف می‌کند.

وی بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر و حرکت در چارچوب تصمیمات اتخاذ شده تاکید کرد و افزود: همگان باید درچارچوب یک مدیریت واحد و براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده عمل کنند تا شاهد حجی مطلوب باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی با تقدیر و تشکر از نیروهای‌ راهنمای حجاج  که با رویی باز و چهره‌ای گشاده و خندان صبورانه در خدمت زائران کشورمان هستند، تصریح کرد: لباسی که شما به تن کرده‌اید، لباس خدمت است و خدمت به مهمانان خداوند متعال، ثواب بی‌شماری دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به ایام مهم پیش رو و عزیمت گسترده زائران به سرزمین منا و عرفات از همه دست اندرکاران حوزه حج خواست تا همه مساعی خود را برای برگزاری حجی مطلوب به‌کار گیرند.

وی، برخی موضع‌گیریهای منفی علیه حج و خدمتگزاران حجاج کشورمان را یادآور شد و گفت : بدون شک اگر این مرحله (عزیمت زائران به سرزمین عرفات و بازگشت آنها به مکه ) را با استعانت از پروردگار با موفقیت پشت سر گذاریم، همه کسانی که با حج دشمنی کرده‌اند سر جای خود خواهند نشست.

سرپرست حجاج ایرانی با قدردانی از تلاشهای دلسوزانه و مسئولانه نیروهای راهنمای حجاج که لباسهای متحدالشکل نارنجی رنگ مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به تن کرده بودند، گفت:‌ این لباس، لباس خدمت است؛ همه توان خود را مضاعف کرده و در ایام باقیمانده و مهم پیش رو هرچه در توان و تجربه دارید برای خدمت‌رسانی به ضیوف الرحمن به‌کار بندید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر همچنین به بهبود شرایط چادرهای عرفات و مجهز شدن آنها به سیستمهای سرمایشی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده شاهد گرمازدگی تعداد کمتری از زائران باشیم.

وی در ادامه از زائران کشورمان خواست تا ضمن هماهنگی بیشتر با مدیران و مسئولان اجرایی حوزه حج، مطابق قوانین و مقررات عمل کرده و شرایط را برای برگزاری حجی مطلوب و با کمترین مشکلات رقم بزنند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی سختیها و مشکلات عملیات حج گفت: وجود برخی کاستیها در کار بزرگ خدمت‌رسانی به حجاج کشورمان طبیعی است؛ قطعاً راههای برون رفت از این مشکلات و به حداقل رساندن کاستیها در برنامه‌ریزیهای آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر همچنین به اهمیت و فضیلت کمک به زایران بیت الله الحرام براساس آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت : طبق آیات صریح قران کریم و روایات وارد شده از معصومین، خدمت به بندگان خدا ثواب و اجری عظیم دارد و چه خدمتی بالاتر از خدمت به مهمانان خداوند متعال خواهد بود.

وی خطاب به راهنمایان حجاج تصریح کرد: این لباس خدمتی که شما به تن کرده اید، در تعبیر دین مبین اسلام از آن به عنوان احسان و نیکی به دیگران یاد شده است و قرآن به محسنین و نیکوکاران بشارت بهشت داده است .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: انشاالله با برگزاری حجی مطلوب قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را شاد و لبخند رضایت را در چهره مقام معظم رهبری شاهد باشیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان