arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

رحمانی‌موحد: حادثه سفارت‌عربستان اتفاق نمی‌افتاد توانایی جذب یک و نیم میلیون گردشگر را داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: حوزه گردشگری در کشور براساس یک مولفه سه‌گانه پیش می‌رود که اولین آن زیرساخت است.

به گزارش انتخاب، مرتضی رحمانی‌موحد در مراسم تودیع خود و معارفه معاون جدید گردشگری بیان داشت: اگر حادثه سفارت عربستان اتفاق نمی‌افتاد توانایی جذب یک و نیم میلیون گردشگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود داشت و متاسفانه این تعداد گردشگر را از دست دادیم.

وی افزود: اقتصاد، فرهنگ  و اشتغال‌زایی از مهمترین مولفه‌های گردشگری است و نقش سازمان،‌ فعالان گردشگری و گردشگران داخلی و خارجی نیز از دیگر مولفه‌های این حوزه است.

معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: انتخاب سازمان میراث‌فرهنگی به عنوان سازمان برتر در سال 95 نشان از برنامه درست این سازمان در حوزه گردشگری داشته است. رویکرد معاونت گردشگری یک رویکرد مشارکتی بود و البته ممکن است در برخی موارد نظر فعالان را در نظر نگرفته باشد اما همه از مصوبات و تصمیمات اطلاع داشتند که در این روند 30 آیین‌نامه و فرایند اصلاح شد.

رحمانی‌موحد با تاکید بر اینکه گردشگری یک فعالیت تزئینی نیست بیان داشت: در دولت حوزه گردشگری جزو 8 مولفه اولویت‌دار است که باید در برنامه ششم توسعه عقب‌ماندگی آن را جبران کنیم.

وی افزود: از سال 92 تا 95 گردشگری 30 درصد افزایش یافته و اگر حادثه سفارت عربستان اتفاق نمی‌افتاد توانایی جذب یک و نیم میلیون نفر گردشگر را تنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتیم.

رحمانی‌موحد تاکید کرد: در حوزه گردشگری نیاز به سپردن امور به فعالان واقعی گردشگری وجود دارد و همچنین انضباط سازمانی و بین بخشی نیز حایز اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به دو اتفاق تلخ در دوران فعالیت خود بیان داشت: اتفاق تلخ اول رفتن آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی بود و مورد دوم نیز جابجایی معاونت گردشگری این سازمان که براساس اخلاق‌ورزی و مهرورزی نبود و امید داریم در دولت‌دوازدهم شاهد تودیع و معارفه رییس سازمان میراث‌فرهنگی به دفعات نباشیم.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان