arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سیدعباس صالحی:

چند دهه برای خودرو تبلیغ کردیم، اما جهانی نشدیم؟ / چقدر برای فرهنگ و هنر ایران خرج کرده ایم؟ اما امروز ما را با سینمای مان، جوایز اسکار، موسیقی فاخر می شناسند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ را هوای در گذر و پر نفس جامعه دانست و گفت: کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می کنند، طبیبان جان جامعه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ را هوای در گذر و پر نفس جامعه دانست و گفت: کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می کنند، طبیبان جان جامعه هستند.

به گزارش «انتخاب»؛ سید عباس صالحی عصر شنبه در آیین تکریم سیدرضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارفه خود اظهار کرد: اگر وزارت در جمهوری اسلامی با نگاهی دینی به معنای خدمت است، در حوزه فرهنگ و هنر دقیقا معنای خادم بودن دارد.
 
وی افزود: به عنوان خادم اهالی فرهنگ، ادب و رسانه به این خدمتگزاری افتخار می کنم و این اغراق و تملق نیست.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرهنگ جان و روح ایرانی و هوای تنفس و زندگی انسان است، بنابراین آنها که تلاش می کنند این هوا سالم و عاری از آلودگی باشد، حق حیات اجتماعی دارند.
 
صالحی ادامه داد: اگر پزشکان طبیبان جسم هستند، اصحاب فرهنگ و هنر طبیبان روح هستند، اگر قدر پزشکان دانسته می شود، باید قدر کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیز تلاش می کنندت دانسته شود.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید، فرهنگ را هوای پر نفس جامعه دانست و گفت: این هوا را نمی توان گلخانه ای حفاظت و قطره ای تزریق کرد. این هوا باید به گونه ای باشد که همه به اندازه کافی از آن بهره بهره مند شوند.
 
صالحی خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید در حفظ این فضا تلاش کنند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفتخرم که چند دهه در میان اصحاب فرهنگ و هنر زندگی کرده ام، امروز هم این را توفیق الهی را نعمت خدادادی می دانم که بتوانم برای این اصحاب گامی بردارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ بخشنامه ای و آمرانه نیست، گفت: فرهنگ، معاشرت، همدلی و هم نفسی است، از این رو می کوشم همدمی خوب برای اصحاب فرهنگ هنر و رسانه باشم.
 
صالحی تصریح کرد: تلاش می کنم خاک پای کسانی باشم که می کوشند ورق کتاب قطور فرهنگ قطورتر شود.
 
عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه جان ایران با فرهنگ و هنر و ادب زنده است، افزود: حیف است امروز تعریف دیگری از خود ارائه کنیم و نام ما با نام دیگری قرین شود.
 
به گفته وی، فرهنگی که همیشه با تحمل، مدارا، معاشرت و دریچه های گشوده تعریف شده است، بد است که با ایران هراسی از آن یاد شود.
 
صالحی گفت: تنها به گذشته تاریخ وصل نیستیم و تنها از گذشته ارتزاق نمی کنیم، امروز فرهنگ، هنر، ادب و رسانه شاداب، زنده و پرتکاپو است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به جد مدعی هستیم که هیچ کالایی به اندازه فرهنگ و هنر جهانی نیست، چند دهه برای خودرو تبلیغ کردیم، اما جهانی نشدیم.
 
صالحی با طرح این سووال که چه اندازه برای فرهنگ و هنر خرج کرده ایم، افزود: امروز ما را با سینمای مان، جوایز اسکار، موسیقی فاخر، تابلوهای نقاشی، هنرهای نمایشی پر شکوه و بارزترین شخصیت های آن از جمله علی نصیریان می شناسند.

وی ایرانی را زنده، پرنشاط و پرتکاپو معرفی کرد و گفت: ایرانی در طول قرن های متمادی با نفس فرهنگ و هنر زنده مانده و هر جریان مهاجمی را به خاک نشانده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با ارتش خود نه تنها در مقابل هجوم دشمن ایستاده ایم بلکه مغولان را با فرهنگ و هنر زمین گیر کردیم.
 
بمراسم تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سید محمود علوی وزیر اطلاعات و نیز جمعی از مسولان فرهنگی و هنرمندان عرصه های مختلف هنری در تالار وحدت برگزار شد.
نظرات بینندگان