arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

انتقاد گابریل از عدم همراهی اتحادیه اروپا در اعمال فشار علیه ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه آلمان گفت، درخواست‌ها از اعضای اتحادیه اروپا برای حمایت از آلمان جهت اعمال فشار به ترکیه از طریق تدابیر اقتصادی نتوانسته حمایت چندانی به دست آورد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان به این مساله اشاره کرد که دولت به دنبال جلب حمایت کشورهای اتحادیه اروپا علیه ترکیه است.

او در افتتاحیه مراسمی در برلین گفت: تمام کشورها در اروپا شبیه ما فکر نمی‌کنند و برخی از آن کشورها می‌گویند اجازه دهید ما همچون گذشته به روابطمان با ترکیه ادامه دهیم. ما در این مورد جور دیگری فکر می‌کنیم.  

گابریل از کشور خاصی نام نبرد اما طبق گزارش اشپیگل، فرانسه و ایتالیا در میان این کشورها هستند. ماه گذشته دولت آلمان چندین مورد تدابیر اقتصادی با هدف فشار وارد آوردن به آنکارا اعلام کرد که عمدتا روی سرمایه‌گذاری و گردشگری متمرکز بود. برلین همچنین از شرکایش در اتحادیه اروپا خواست تا برای به حداقل رساندن کمک‌های مالی و اعتبارات بانک سرمایه‌گذاری اروپایی برای موسسات ترکیه‌ای کمک کنند.

روابط میان آنکارا و برلین در ماه‌های اخیر تیره شده است و همزمان رهبران ترکیه دولت آلمان را به عدم همبستگی با ترکیه پس از کودتای ناکام ژوئیه ۲۰۱۶ متهم می‌کنند. آنکارا همچنین مقام‌های آلمانی را به چشم بستن روی فعالیت‌های گروه‌های ممنوعه و سازمان‌های تروریستی متهم می‌کند. 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان