arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

قاضی عسکر: تبلیغات مسموم علیه حج توسط برخی کانالهای ضد انقلاب انجام می‌‌شود

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه سرنخهای خارج از کشور در تبلیغات علیه حج شناسایی شده است، گفت: برخی کانالهای ضد انقلاب که با سلطنت‌طلبها در ارتباط هستند این تبلیغات منفی و مسموم علیه حج را انجام می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه سرنخهای خارج از کشور در تبلیغات علیه حج شناسایی شده است، گفت: برخی کانالهای ضد انقلاب که با سلطنت‌طلبها در ارتباط هستند این تبلیغات منفی و مسموم علیه حج را انجام می‌دهند.

به گزارش انتخاب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش روحانیون حج تمتع در مکه مکرمه با اشاره به اینکه در بازدید ازهتلها، زائران از راه‌اندازی حج رضایت دارند و ابراز خوشحالی می‌کنند از فشارهای تبلیغاتی برای زیر سوال بردن اصل حج انتقاد کرد‌.

وی  از حج به‌عنوان رکن دین نام برد و تصریح کرد: برخی با یک سلسله ذهنیات غلط و حرکتهایی که از بیرون کشور رقم می‌خورد، هر چند روز یک بار مطلبی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که مربوط به گذشته است  و تلاش دارند مردم را نگران کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه سرنخهای خارج از کشور در این حرکتها شناسایی شده است، افزود: برخی کانالهای ضد انقلاب که با سلطنت طلبها در ارتباط هستند این تبلیغات منفی و مسموم علیه حج را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر توضیح داد: چند روز قبل شایعه اهانت به بانوان ایرانی را در فرودگاه (جده) مطرح کردند که دروغ محض بود و قبل از آن هم خبر فوت سی زائر را با شیوه خاص برای ایجاد اضطراب در میان مردم پخش کردند البته طبیعی است وقتی نزدیک به سه میلیون زائر که کهنسال نیز در میان آنها است در یک جا جمع شوند فوتی هم وجود دارد.

وی، وظیفه شرکت‌کنندگان در این همایش را در برگزاری حج مطلوب و آگاهی بخشی به زائران یادآور شد و گفت: چند روز آینده به‌ویژه ایام تشریق بسیار حساس است و باید مدیریت شود تا حج را که با الطاف خداوندی راه اندازی شد به خوبی به پایان ببریم و حجاج سالم به کشور بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: همه کارگزارن حج باید دست بدست هم دهند و با تمام توان و قدرت کمک کنند تا روزهای آتی ایام حج نیز  به خوبی پشت سرگذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به روحانیون کاروانهای حج و زیارت  توصیه کرد که با برنامه‌ریزی مناسب برای زائران در اوقا ت فراغت، آنها را از نظر مسایل فرهنگی و مذهبی اشباع کنند.

وی  از ایجاد استرس در زائران به‌عنوان آفت نام برد و گفت: از تک روی باید پرهیز و تصمیمات به صورت جمعی در کاروانهای حج و زیارت  اتخاذ و عملیاتی شود.

سرپرست حجاج ایرانی  با اشاره به اینکه امسال در مسجد النبی، بقیع و مسجدالحرام شرایط بهتر بود، افزود: امیدواریم توافقی که با کشور میزبان در ایام قبل از برگزاری حج صورت گرفت، به‌طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به وضعیت چادرهای جدید عرفات و امکانات سرمایشی فراهم شده برای راحتی زائران گفت: لازم است که حجاج عزیز را با زندگی جمعی و شرایط جدید آشنا کنیم.

وی همچنین توجه به زمانبدی اعلام شده برای حضور کاروانها در عرفات، مشعر و منا را ضروری خواند و اظهار کرد: شورای فرهنگی هر کاروان تشکیل و مصوبه‌ای تنظیم کند تا به هیچ وجه کسی بر اساس تجربه تکروی نکند بلکه تصمیمات جمعی اتخاذ شود.

سرپرست حجاج ایرانی به تسهیلات و خدمات فراهم شده در طول مسیر رمی و بازگشت به چادرها و نحوه بازگشت زائران ازمنا به هتلها اشاره کرد و افزود: هرچه می‌توانید آرامش را به درون زائران تزریق کنید تا مضطرب نباشند و مسایلی که در سالهای گذشته اتفاق افتاده به ذهنشان خطور نکند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر توضیح داد: بارها تاکید کرده‌ام که مدیریت حج، مدیریت مشارکتی است و باید در طول سفر نیز همه باهم کارها را مدیریت کنند .

وی به بیان تاثیرات طرحهای جدید عربستان در حج گزاری اشاره کرد و گفت: با اعمال این تغییرات، شرایط هم تغییر خواهد یافت بنابراین باید با ارائه آموزشهای مناسب برای شرایط جدید آمادگی لازم ایجاد شود .

حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز سخنران دیگر این همایش بود که به بیان اقدامات صورت گرفته در حج امسال و امتیازها و تفاوتهای آن با حج گذشته پرداخت.

دراین همایش همچنین حجت‌ الاسلام والمسلمین عباس زهیری عضو شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری مسایل فقهی ایام تشریق  را بیان کرد و به پرسشهای فقهی حاضران پاسخ داد.

این همایش یک روزه باهدف اطلاع رسانی درباره آخرین مسائل حج 96 و هماهنگی هرچه بیشتر برای اجرای برنامه‌های ایام تشریق در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در هتل ویولت برگزار شد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان