arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

درخواست آمریکا از شورشیان سوری برای خروج از استان دیرالزور/ پیدا شدن 150 جسد در رود فرات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در بادیه به مرز استان دیرالزور رسیده و گفته شده آمریکا نیز از گروه‌های مسلح مورد حمایتش خواسته تا از شمال این استان عقب‌نشینی کنند.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه الدیار، این درحالی است که اخیرا یکی از فرماندهان نیروهای تحت حمایت آمریکا که بخش‌هایی از شمال استان دیرالزور را در اختیار دارند گفته بود، روسیه و آمریکا توافق کرده‌اند تا استان دیر الزور را مشترک آزاد کنند و رود فرات که از وسط این استان می‌گذرد مرز میان نیروهای تحت حمایت دو طرف خواهد بود.

ارتش سوریه روز گذشته با ادامه پیشروی به سمت شرق بادیه در مرکز این کشور، به مرزهای اداری استان دیرالزور رسید.

استان دیر الزور و محل پیشروی ارتش سوریه   شورشیان تحت حمایت آمریکا(زرد)   داعش(توسی)

همزمان منابع سوری می‌گویند با این پیشروی آمریکا از گروه‌های مسلح مورد حمایتش خواسته از مناطقشان در دیرالزور عقب‌نشینی کنند.

ارتش سوریه اکنون از محور استان‌های رقه و حمص تجهیزات و نیروهایی را با فرماندهی سهیل الحسن به مرزهای اداری استان دیرالزور انتقال داده است.

از سوی دیگر و در جنوب سوریه، بعد از سیطره ارتش سوریه بر مناطق مرزی با اردن و خرسندی اردن از این مسئله، نشست‌های میان افسران سوری و اردنی برگزار شد. در این نشست‌ها درباره بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب صحبت شده است. اردن نیز به افراد مسلح هشدار داده که از مناطق مجاور با مرزها عقب‌نشینی کنند.

از سوی دیگر فعالان سوری از پیدا شدن 150 جسد در رود فرات خبر دادند که داعش آن‌ها را در حومه دیرالزور اعدام کرده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان