arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
آغاز دفن جمعي قربانيان درگيري ها در طرابلس

تسخير آخرين پايگاه نظامي قذافی/بازداشت سخنگوی قذافی/شوراي انتقالي: نيازي به حضور نيروهاي کشورهاي عربي در لیبی نداريم

انقلابيون ليبيايي روز شنبه از تسخير آخرين پايگاه نظامي متعلق به نيروهاي وفادار به معمر قذافي ديكتاتور ليبي در منطقه طرابلس خبر دادند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انقلابيون ليبيايي روز شنبه از تسخير آخرين پايگاه نظامي متعلق به نيروهاي وفادار به معمر قذافي ديكتاتور ليبي در منطقه طرابلس خبر دادند
 
به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ نورالدين يوسف مصراته 36 ساله يكي از رزمندگان انقلابيون شركت كننده درحمله به اين پايگاه نظامي گفت : پس از حمله ناتو به پايگاه تيپ 32 ارتش ليبي كه فرماندهي آن را خميس قذ افي (يكي از پسران معمر قذافي) برعهده داشت،نيروهاي ويژه ما به پايگاه ياد شده حمله كرده و آن را تسخير كردند.

وي افزود: درگيري بين طرفين در صلاح الدين ، حومه 5 كيلومتري جنوب طرابلس ، به مدت 7 ساعت ادامه داشت.

در حمله به اين پايگاه نظامي ، كه از استحكامات قوي برخوردار بود ، ديوارهاي ساختمانهاي آن با استفاده از بمب سوراخ شد و سقف و پنجره هاي آن نيز تخريب شدند.

يك خبرنگار خبرگزاري فرانسه كه در محل درگيري حضور داشت ، گفت: طي چند ساعت درگيري دراين پايگاه نظامي و پايان آن ، رزمندگان انقلابي انبارهاي تسليحاتي آن را كه انباشته از سلاحهاي ساخت آلمان ، آمريكا ، روسيه و ايتاليا بود،تخليه كردند.

سخنگوی قذافی دستگیر شد

یک منبع نظامی در شورای انتقالی دولت لیبی، لحظاتی پیش از دستگیری "موسی ابراهیم" سخنگوی حکومت قذافي ديكتاتور ليبي خبر داد.
 
یک منبع نظامی در شورای انتقالی دولت لیبی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در طرابلس از دستگیری "موسی ابراهیم" سخنگوی حکومت سابق قذافی خبر داد.

وی اعلام کرد: موسی ابراهیم سخنگوی دیکتاتور لیبی ، دقایقی پیش در منطقه‌ "بوسلیم" طرابلس توسط نیروهای انقلابی دستگیر شد.

این منبع بدون اشاره‌ به‌ جزئیات بیشتر اعلام کرد: قذافی و هیچکدام از پسرانش در این منطقه‌ حضور نداشتند.

دفن جمعي قربانيان در گيري ها در طرابلس اغاز شد

با بازگشت ارامش نسبی به طرابلس پایتخت لیبی نخستین اقدامی که در مد نظر مقامات پایتخت لیبی قراردارد دفن اجساد کشته شدگان است زیرا اجساد به دلیل گرما بو گرفته اند و طرابلس را اکنون شیوع بیماریهای مسری تهدید می کند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر براساس گزارشها روزگذشته دهها جسد در منطقه ای نزدیک طرابلس به خاک سپرد شد جایی که نخستین بار از انجا قیام مردمی بر ضد معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی اغاز شد اما هنوز اجساد زیادی در سطح شهر پراکنده است که ماموران بهداشت به سرعت در حال جمع اوری انها از سطح شهر طرابلس هستند.

در بیمارستان ابوسلیم نزدیک باب العزیزیه یک صد جسد به حال خود رها شده اند زیرا پزشکان وپرستاران وکارکنان این بیمارستان به علت درگیر ی زیاد درمنطقه ابو سلیم از بیمارستان گریخته اند و بسیاری از مجروحان به علت نبود جراح وپرستار در روی تخت ها ی این بیمارستان جان داده اند و سردخانه و حیاط این بیمارستان مملو از اجساد است .اجساد اکنون در این بیمارستان متعفن شده اند به طوری که کسی نمی تواند نزدیک این بیمارستان برود .

ازسوی دیگر اسکلت پنجاه وسه نفر که سوخته شده اند در یک زندان موقت نزدیک یک پایگاه نظامی در منطقه صلاح الدین در جنوب طرابلس پیدا شده است.

این پایگاه پیش از سقوط طرابلس در اختیار نیروهای وفادار به معمر قذافی بوده است . بقایای این اجساد را ساکنان محلی پس از انکه نیروهای انقلابی کنترل تیپ 32 را دردست گرفتند کشف کردند.

فرماندهی تیپ 32را خمیس فرزند قذافی به عهده داشته است. یکی از ساکنان منطقه گفت گمان می رود این افراد روز سه شنبه به طور دسته جمعی قتل عام شده باشند. وی گفت پنج روز پیش صدای تیراندازی را شنیده است که متعاقب ان عده ای خواستارکمک بودند اما به علت حضور تک تیراندازان درمنطقه هیج کس نمی توانست از خانه خارج شود.

وی اضافه کرد این افراد با گلوله کلاشنیکف ونارنجک کشته شده اند وسپس اجساد انها سوزانده شده است .

سخنگوي شوراي انتقالي ليبي:نيازي به حضور نيروهاي امنيتي کشورهاي عربي و اسلامي در ليبي نداريم

سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی تاکید کرد: نیازی به حضور نیروهای حافظ امنیت کشورهای عربی و یا اسلامی برای تامین امنیت لیبی نداریم.

 عبدالحفیظ غوقه در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: ما خواهان ان نیستیم که نیروهای امنیتی کشورهای عربی یا اسلامی به ما در برقراری امنیت در لیبی کمک کنند ما پس از ازادسازی طرابلس خود امادگی ان را داریم که در لیبی امنیت برقرار کرده و بازسازی ان را شروع کنیم.

با توجه به اینکه باقی مانده های رژیم قذافی همچنان به شهروندان لیبیایی حمله می کنند انتظار می رود نیروهای ناتو به حملات خود علیه مزدوران قذافی ادامه دهند در شهرهای سرت و سبها هواداران قذافی با خمپاره به غیرنظامیان حمله می کنند و با توجه به این تهدیدات همچنان لیبی نیازمند کمک های نیروهای بین المللی برای حمایت از شهروندان لیبیایی است.

ما برای اینکه از ریختن خون شهروندان لیبیایی جلوگیری شود برای تصرف بدون درگیری شهر سرت و سبها به مذاکره پرداخته ایم ما نمی خواهیم در این دو شهر درگیری خونین به راه بیافتد و امیدوار این دو شهر نیز به انقلابیون بپیوندند تا انقلابیون مجبور نشوند با هواداران قذافی درگیر شوند.

 به علت انکه هنوز بقایای نظام قذافی در این دو شهر حضور دارند جریان مذاکرات به کندی پیش رفته و با مشکلاتی مواجه است اما امیدواریم که تلاش ها ثمربخش بوده و افراد مسلح هوادار قذافی اسلحه های خود را زمین گذاشته و به انقلابیون ملحق شوند و یا حداقل بی طرف باقی بمانند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید گراوندکلسرخی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
4
خداوندا شکر وسپاس بدرگاهت.
آخرش به کوچه بن بست خوردی سرهنگ خبردار وایسا !
نظرات بینندگان