arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

آیت‌الله سبحانی: نباید نگاه تک جنسیتی ایجاد شود/ باید قوانین در خصوص زنان بر اساس عدالت وضع شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله سبحانی: نباید نگاه تک جنسیتی ایجاد شود/ باید قوانین در خصوص زنان بر اساس عدالت وضع شود 
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: بانوان مبلغ با ترسیم برنامه جامع برای کاهش آسیب های فضای مجازی که بانوان را تهدید می کند، اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-96 جامعه الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س)، با تاکید بر این که آسیب های فضای مجازی زنان جامعه را تهدید می کند افزود: برنامه های دشمن در فضای مجازی برای زنان جامعه ترسیم شده که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، از این رو باید با برنامه جامع، آسیب ها را مدیریت کرد.
 
وی ادامه داد: باید در این خصوص منابع علمی و آموزشی تهیه شود و در اختیار مبلغان قرار گیرد تا بر اساس آن بانوان نسبت به آسیب های فضای مجازی هرچه بیشتر آشنا شوند.
این مرجع تقلید با بیان این که باید از ظرفیت فارغ التحصیلان در زمینه تبلیغ استفاده کرد گفت: کلام زنان برای قشر زنان تاثیرگذاری زیادی دارد، از این رو باید از برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای تبلیغ بهره برد.
 
آیت الله سبحانی تاکید کرد: در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر باید بانوان مبلغ ضمن تبلیغ دین اسلام و رفع شبهات به مسائل مختلف اجتماعی در سخنرانی ها بپردازند.
 
وی با یادآوری این که هر بانوی طلبه یک مبلغ است گفت: بانوان طلبه می توانند در خانواده و در بستگان خویش به تبیین رفتار و اخلاق مناسب و وظایف همسرداری و تربیت فرزند تاکید کنند تا از این طریق با گسترش آموزش ها در خانواده ها تحولی عظیم را در تحکیم بنیان خانواده ها شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به این که جایگاه و حقوق زن باید از نگاه آن مورد بررسی قرار گیرد گفت: خداوند آیه های قرآن را برای ارج نهادن به جایگاه زن نازل و اقدام های جاهلیت در مورد زنده به گور کردن و یا فرق بین زن و مرد را محکوم کرد.
 
وی افزود: خداوند در قرآن به آفرینش زن و مرد اشاره کرده و آنان را یکسان آفریده است.
این مرجع تقلید با بیان این که در آیه های قرآن احکام زن و مرد به صورت جداگانه تفسیر شده است گفت: بین کرامت زن و مرد از نظر خداوند فرقی وجود ندارد و.اعمال این 2 قشر به صورت مستقل مورد ارزیابی قرار می گرد.
 
آیت الله سبحانی ابراز داشت: اسلام برای حقوق زن و مرد، عدالت را بیان کرده است، در همین راستا نباید نگاه تک جنسیتی ایجاد شود بلکه باید قوانین در خصوص زنان بر اساس عدالت صورت بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی به ویژه در مراکز حوزوی هستیم که این امر نشانگر اهتمام به این قشر و ارتقای جایگاه معنوی و علمی آنان در جامعه است.
 
وی در بخشی از سخنان خویش به بیان پاسخ شبهاتی در خصوص احکام دیه، قصاص و ارث بین زن و مرد پرداخت.
برچسب ها: سبحانی ، جنسیت ، قرآن ، محرم
نظرات بینندگان