arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
در گفتگو با «انتخاب»؛

عضو شورای شهر تهران: جرایم تخلفات ساخت و ساز با عناوین مختلف به حساب شهرداری واریز می‌شد/ آماری از میزان تخلفات نداریم

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تخلفات ارجاعی به کمیسیون ماده100 وجود ندارد, گفت: در مدیریت قبلی جرایم کمیسیون ماده 100 با عناوین مختلف به حساب شهرداری واریز می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای شهر تهران: جرایم تخلفات ساخت و ساز با عناوین مختلف به حساب شهرداری واریز میشد/ آماری از میزان تخلفات نداریم 
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تخلفات ارجاعی به کمیسیون ماده100 وجود ندارد, گفت: در مدیریت قبلی جرایم کمیسیون ماده 100 با عناوین مختلف به حساب شهرداری واریز می شد.
 
زهرا نژادبهرام در گفت وگو با انتخاب درباره میزان پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 با بیان اینکه هیچ کس به درستی نمی داند که میزان تخلفات ارجاعی به این کمیسیون چه میزان است، گفت: دلیل این بود که بخشی از پرونده هایی که باید به کمیسیون ارجاع می شد با توافق میان فرد متخلف و مدیران شهرداری حل می شد و به عناوین مختلف به حساب شهرداری واریز می شد. تلاش کردم اطلاعات دقیقی در این باره کسب کنم اما میسر نشد.
 
وی با بیان اینکه رویکرد مدیریت گذشته کسب درآمد از محل تخلفات بود، تاکید کرد: رویکرد مدیریتی است که می تواند تخلف را افزایش یا کاهش دهد اگر تخلف به عنوان یک فرصت برای کسب درآمد باشد، نباید امیدی به اصلاح سیستم داشت اما اگر این رویکرد متوقف شود، می توان امیدوار بود درصد تخلفات کاهش یابد.
 
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد: یکی از راهکارهای کاهش تخلفات افزایش جرایم است اما راهکارهای اصلی نظارت مدام نهادهای نظارتی بر مدیریت شهری و آموزش شهروندی است.
 
نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که اگر تخلفات همچنان منبعی برای کسب درآمد باشد، شورای شهر چه برخوردی خواهد داشت، اعلام کرد: بعید می دانم مدیریت جدید شهرداری تهران تمایل داشته باشد این مسیر ادامه یابد، بر اساس گفت و گویی با معاون شهردار داشتم چنین برداشتی را کردم.
 
وی تاکید کرد: با وجود اینکه اعضای شورای شهر تهران با شهردار جدید از نظر جریان سیاسی نزدیک به یکدیگرند، اما این بدین معنا نیست که در برابر تخلفات سکوت می کنیم، بدون شک منطق نظارتی اعضای شورای شهر بر منطق رفاقتی با مجموعه شهری غلبه خواهد کرد.
نظرات بینندگان