arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

نوبخت: هنوز به گزینه قطعی برای وزارت علوم نرسیده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوبخت: هنوز به گزینه قطعی برای وزارت علوم نرسیده‌ایم 
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه هنوز به گزینه قطعی در خصوص وزیر علوم آینده نرسیده‌ایم، گفت: در حال بررسی گزینه‌های این وزارتخانه هستیم و به محض دستیابی به تصمیم نهایی نتیجه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، نوبخت در حاشیه دومین روز اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها ، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین خبرها در خصوص بررسی معرفی گزینه وزارت علوم به مجلس گفت: هنوز گزینه‌های تصدی پست وزارت علوم در دولت قطعی نشده است. البته گزینه‌هایی که در حال حاضر مطرح هستند اما در مورد هیچ کدام از آنها به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم.

وی در ادامه از افزایش 19 درصدی بودجه آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: برای سال جاری بالغ بر 7 هزار 300 میلیارد تومان برای حوزه آموزش عالی و علم و فناوری بودجه در نظر گرفتیم که این میزان در مقایسه با سال 95 با رشد 19 درصدی مواجه بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: در سال 95 بیش از 6200 میلیارد تومان بودجه برای دانشگاه‌ها و حوزه علم و فناوری در نظر گرفتیم که خوشبختانه تمامی این مبلغ به صورت صد در صد تخصیص پیدا کرد.

نوبخت همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه علم و فناوری و نقش موثر آن در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای توسط دولت به این حوزه صورت گرفته است ضمن اینکه انتظار داریم دانشگاه‌ها بتوانند متناسب به نیازهای اقتصادی در کنار توسعه کمی توسعه کیفی داشته باشند، رشته‌هایی را راه‌اندازی داشته باشند که متناسب با نیاز مردم باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است دانشگاه‌ها با حرکت به سمت دانشگاه‌های کار آفرینی میزان وابستگی خود را به بودجه‌های دولتی را کاهش داده و بتوانند با اتکا به خود، دانشجویان کار آفرین را تربیت کنند که البته دولت در کنار توجه به مباحث علمی و آموزشی به مسائل ارزشی و اخلاقی نیز در دانشگاه ها اهمیت می‌دهد امیدواریم بتوانیم شاهد تحقق برنامه ششم توسعه در دانشگاه‌ها باشیم.
برچسب ها: وزارت علوم ، نوبخت
نظرات بینندگان