arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۹۳
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

همراه اول و میلیاردها تومان سود نامشروع؛ چرا کسی پاسخگو نیست؟!

پيش از آغاز سال 90 تبليغات راديو و تلويزيوني و همچنين مطبوعاتي فروش همراه اول عيدانه با 150 دقيقه مکالمه رايگان آغاز شد و از ابتداي فروردين 90 شروع فروش اين نوع سيم کارت در گستره کشوري بيش از دو ميليون متقاضي را به خود جلب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار سرویس اجتماعی "انتخاب" - همدان : پيش از آغاز سال 90 تبليغات راديو و تلويزيوني و همچنين مطبوعاتي فروش همراه اول عيدانه با 150 دقيقه مکالمه رايگان آغاز شد و از ابتداي فروردين 90 شروع فروش اين نوع سيم کارت در گستره کشوري بيش از دو ميليون متقاضي را به خود جلب کرد.

اين تعداد از هموطنان که اقدام به خريد همراه اول عيدانه با مبلغ يکصد هزار ريال نمودند، خوشحال بودند که با 10 هزار تومان هم صاحب يک خط تلفن همراه اول شده و هم مي توانند 150 دقيقه مکالمه رايگان داشته باشند، ولي عدم اطلاع رساني درخصوص نحوه استفاده از اين مدت مکالمه رايگان، باعث شد خيلي از افرادي که اقدام به خريد کرده بودند، تنها از 50 دقيقه مکالمه رايگان بهره مند شوند و يکصد دقيقه ديگر در جيب همراه اول باقي بماند؟!!

زارعي شهروند همداني در اين باره به خبرنگار ما مي گويد: وقتي پيش از آغاز سال 90 تبليغات گسترده همراه اول را در تلويزيون و مطبوعات ديدم، بسيار خوشحال شدم؛ با خود گفتم هم اينک مي توانم با مبلغ کمي صاحب يک سيم کارت با 150 دقيقه مکالمه رايگان شوم.

خبري از پنجاه دقيقه هاي بعدي نشد

وي افزود: وقتي براي خريد اقدام کردم، ترغيب شدم براي همسر و فرزندانم نيز هر کدام سيم کارتي به صورت عيدي تهيه کنم تا با برنامه ريزي دقيق از مدت 150 دقيقه مکالمه رايگان استفاده بهينه کرده باشيم، ولي پس از گذشت مدتي و استفاده از 50 دقيقه مکالمه، خبري از پنجاه دقيقه هاي بعدي نشد. به اداره ارتباطات سيار مراجعه کردم که به بنده اعلام شد، به تعداد سيم کارتهاي موجود بايد پس از اتمام 50 دقيقه اول مبلغ 2500 تومان اعتبار خريداري، شارژ و استفاده نمايم و پس از اتمام آن، 50 دقيقه دوم فعال شود !! ؟

وي ادامه داد: کارهايي را که گفته بودند، انجام دادم و پس از اتمام 2500 تومان، ديدم خبري از 50 دقيقه دوم نشد، دوباره به همراه اول مراجعه کردم و پس از مدتي سرگرداني به بنده اعلام شد که شما دير اقدام کرده ايد، گفتم يعني چه که دير اقدام کرده ام؟ شما که هر چه به من گفتيد، مو به مو انجام دادم.

متصدي آنجا با عصبانيت جوابم داد که آقا چرا اذيت مي کني، سيم کارتي مفت خريده اي و 50 دقيقه هم مکالمه رايگان داشتي، حال ديگر ما را رها کن !!

اين شهروند همداني در ادامه افزود: وقتي اين رفتار را ديدم، خيلي ناراحت شدم و سراغ مسؤول آنجا را گرفتم که پس از مدتي معطلي موفق به ديدار مسؤول ارتباطات سيار همدان شدم، وي که فرد خوشرويي بود، ابتدا مرا به آرامش دعوت کرد و سپس به بنده گفت، شما بايد از مدت مکالمه رايگان در سه ماه متوالي و در هر بار پس از خريد و شارژ 25 هزار ريالي استفاده مي کرديد، حال چون زمان مصرف شما از اين امتياز گذشته، لذا هيچ کاري نمي توان براي شما انجام داد!

اطلاع رساني نشده است

وي افزود: من به ايشان گفتم، بنده بايد از کجا اطلاع پيدا مي کردم که بايد هر 50 دقيقه در يک سال و کل 150 دقيقه با آن روش در سه ماه مصرف شود. که ايشان اعلام نمود، متأسفانه در اين خصوص اطلاع رساني انجام نشده است و حق با شماست.

ملکي، يکي ديگر از افرادي که در آنجا حضور داشت، ضمن تأييد گفته هاي آقاي زارعي افزود: آيا مردم علم غيب دارند که بدانند طراحان اين موضوع چه فکري در سرشان است و يا با چه روشي اقدام به فروش سيم کارت و عيدانه آن نموده اند.

وي ادامه داد: از روزي که متوجه شدم چنين کلاه بزرگي به سرم رفت، بشدت عصبي هستم و اين مسأله را با خيلي ها در ميان گذاشته ام و حتي چند بار سراغ تعدادي از مسؤولان شرکت مخابرات و استان هم رفته ام که متأسفانه پاسخ قانع کننده اي دريافت نکرده ام.

وي افزود: چطور مي شود در رسانه ها به مردم وعده داد و سپس به آن عمل نکرد، اين دور زدن مردم نيست! ؟

خانم کريمي که شاهد گفتگوي من با اين دو نفر بود نيز گفت: شما در کجا چنين سوژه هايي را پيدا مي کنيد؟

الان در همين قاره آسيا، اگر مسؤولي حرفي بزند و به آن عمل نکند و يا نتواند عمل کند، در اسرع وقت از مردم کشور خود عذرخواهي نموده و بلافاصله استعفا مي دهد و کنار مي رود.

وي افزود: در کشور ما برعکس است و در اتفاقات اين چنيني که خطاي بسيار بزرگي نيز هست، مسؤولي ما را به مفت خواهي متهم مي کند.

وي يادآور شد: با ابلاغ و اعلام دروغين، ميليونها سيم کارت به مردم فروخته مي شود و از اين راه ميلياردها تومان سود نامشروع به دست مي آورند و همه اين اتفاقات در سکوت مطلق بعضي از مسؤولان تداوم مي يابد.

در ادامه گزارش خبرنگار ما با چند تن از مسؤولان شرکت مخابرات استان همدان و همچنين ارتباطات سيار تماس گرفتند که همگي ضمن تأييد اين اتفاق حاضر به پاسخگويي نشدند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
42
اي بابا انقدر كلاههاي اين طوري سر ما رفته. اين كه چيزي نيست.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
36
یکی هم این آبونمان‌هایی که همراه اول می‌گیرد پیگیری کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
27
تلاش نکنید دستما به هیچ جا بند نیست ما تو منزل کامپیوتر نداریم اما هرما 500 تومان استفاده از اینترنت هوشمند میاد فکرشو بکنید اگه برای 1 میلیون مشترک 500 هزینه این مودلی بزنن میشه 500 میلیون ، من یک بار اعتراض کردم به مخابرات که متصدی بهم گفت آقا بیا من 500 تومنو بهت میدم بابا !!! اینم پاسخ شد به ما

ممنونم از مسئولان انتخاب که درد دل مردم رو منتشر میکنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
31
همراه اول ، همراه همیشگی پول شما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
همراه همیشگی جیب شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
1
22
من خودم بسته های رویایی که مربوط به 11 شب تا 8 صبح اینترنت فعال کردم ولی در روز هم استفاده کردم که این کارکرد ها رو آزاد حساب کرده بودند بدون اینکه اطلاعی داده باشند یه قبض 300000تومانی واسم پخت کردند حالا من کجا برم شکایت؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
هر موقع تونستی اس ام اس های تبلیغاتی که برات می آد رو غیر فعال کنی آدرس محل شکایت برایت اس ام اس می شود!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
14
متاسفانه اگر توجه کنید می بینید که ............. در اختیار دارند در بسیار از مسائل به مردم اجحاف می کنند. از صنعت خودرو و بانکداری بگیرید تا ارتباطات که تنها به ذکر دو نمونه از آنها در ارتباطات اکتفا می کنم:

1- شایعترین سرویس ارتباطی بعد از مکالمه پیامک است که تقریبا در تمام دنیا جزو خدمات سرویس است و اپراتورها کوچکترین هزینه ای بایت پیامک ها از مردم دریافت نمی کنند (و یا کاربر یک هزینه کلی بسیار کم ماهانه می پردازد). در واقع اپراتورها هزینه ای بایت ارسال و دریافت پیامک نمی کنند (تنها یک هزینه اولیه زیرساخت دارد) و به تبع آن نیز هزینه ای از مردم نمی گیرند. حال آنکه خودتان می دانید که در ایران وضع به چه گونه ای است و با وجود اینکه حتی هزینه زیرساخت هم از جیب مردم بوده، تنها به این دلیل که این سرویس در کشور محبوب است، مخابرات هم کلاه گشادی برای آن دوخته و سود نامشروع فراوانی از این طربق کسب می کند. (این که می گویم نامشروع به این دلیل است که کوچکترین تناسبی بین هزینه واقعی و دریافتی از مردم وجود ندارد).

2- زیرساخت های مخابراتی به خصوص بخشی از آن که مربوط به تلفن همراه است تمامی با پولی که مردم به عنوان ودیعه پرداخت می کردند انجام شد. حتما به خاطر دارید که در ابتدای کار، هر فرد مدتها باید سرمایه خود را به عنوان ودیعه در اختیار شرکت مخابرات قرار می داد. به این ترتیب مردم سهامداران واقعی این مجموعه هستند و این در حالی است که در واگذاری جنجالی مخابرات، تکلیف این سرمایه بزرگ که بدون شک از حق الناس است هرگز مشخص نشد.

مخلص کلام آنکه به سادگی می توان دو گناه بزرگ کم فروشی و گرانفروشی را به اسم مصلحت و یا توسعه در بسیاری از معاملات زیرمجموعه های دولتی با مرم دید و البته شاید آفایان فکر می کنند که قانون الهی با این دست توجیهات قابل استثناست. این در حالی است که در کشورهای غربی که ادعای ....... را ندارند بر فرض مشارکت مالی مردم در انجام یک طرح ملی تمامی مشارکت کنندگان به عنوان سهامدار قلمداد می شوند. به هر تقدیر با این حجم فراوان ..........تنها باید به خدا پناه برد.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
16
به هر حال یک بنگاه اقتصادی دست یک نهاد است که آنهم کارش شمردن پول است
چه انتظاراتی دارید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
15
اووووووووووو....از این چیزا عادی شده برادره من...من همراه اول ندارم...ولی ایرانسل اس ام اس هنوز نرفته پول رو کم میکنه...ممکنه ده بار هم اس ام اس نره اما اونا پولشونو میگیرن...تازه بعضی وقتا گزارش ارسال ناموفق میده و طرف دوباره میفرسته در حالیکه اس ام اس رفته و رسیده...در کل ایرانسل خیلی خوب و عالیه...مخصوصا در سبک کردن جیب های ما....
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
10
‫مگر از کره ماه آمده ای ایران،این سوأل ها چیه میپرسی.
سام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
11
اینجور مواقع باید کمی هم از فکر استفاده کرد. تو این مملکت کِی دیدید چیز مفت و مجانی به آدم بدن؟ اگر هم دادن بدونید جای دیگه و به شکل دیگه دو برابرش رو ازتون پس میگیرن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
9
شما داري براي هفت هزارتومان محاسبات مي كني اگر اين كارها قابل پيگيري بود بايد ديد رقم 450 هزار تومان هزينه سيم كارت سال هاي 75 تا 85 كجا رفته است غير از اينكه همراه اول با همين پولها خودش را ساخت تا بتواند از مردم پول بيشتري بگيرد اگر پيگيري بود مهمراه اول بايد آن 450 هزار تومان را يك و نيم ميليون تومان در زمان حال به مردم بر مي گرانيد ولي كو دادستان ؟؟؟
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
11
وي افزود: چطور مي شود در رسانه ها به مردم وعده داد و سپس به آن عمل نکرد، اين دور زدن مردم نيست! ؟
نه خیر عین عدالت است !! عین مدیریت است !! عین . . . است !!! البته برای . . . !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
13
به نظرم ايراد از خود ماست كه شعارهاي واهي همراه اول را باور م كنيم . دوست عزيز شنونده بايد عاقل باشد .
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
14
خون مردم رو تو کاسه کردن دارن میخورن یه آبم روش.
من 2 ماه همراهم خاموش بود 10 هزار تومان پول واسم اومد.آخه به کی بگی.....
میری مخابرات مسخرت میکنن....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
0
10
اینترنت همراه اول در ازای باز کردن یک صفحه خبر مثلا صفحه اول سایت انتخاب حدود 800 تومن از شارژ رو کم میکنه این اگه اسمش کلاه برداری نیست پس چیه
رضا
|
UNITED STATES
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
0
2
سلام
بنده از سایتشون انلاین پرداخت کردم بابت سیمکارت 10 تومانی اما چند ماهه خبری نشده اصلا پی گیری هم نمی کنن سیم کارت هم دست بنده نرسیده به این موضوع که خیلیها مثل بنده هستند توجه نمیشه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
0
2
داستان اس ام اسهای رایگان هم از همین کلاهبرداری هست مواظب باشید. من خودم استفاده کردم هزینه 50 تا رفت تو پاچه ام!
یک دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
0
2
درسته که همراه اول بدجوری داره کلاه برداری میکنه و کسی هم نمیتونه بهش چپ نگاه کنه.
اما مشکل از خودمون هم هست.
وقتی ملاک بهتر بودن مقدار هزینه جنس میشود بدون در نظر گرفتن کارایی و خدمات آن، وضع بهتر از این نمیشود.
قبل از این که ایرانسل وارد ایران شود ببینید چه خدماتی را همراه اول ارائه میداد؟
کی میدونست جی پی آر اس چیه؟
یا ام ام اس؟
یا صندوق صوتی؟
و....
در مقابل همراه اول چه کرد؟
تماس در اول بار قطع میشود و مجدد باید تماس گرفت و باید هزینه دو پالس را پرداخت.
در پایان تماس حتما باید دکمه قطع را زد، در صورتی که قبلا اگر یکی از دو طرف تماس را قطع میکردند ثانیه شمار از حرکت می ایستاد.
به جای کدهای اختصاری باید اس ام اس فرستاد تا از هزینه و موارد دیگر اطلاع حاصل کرد و هزینه اس ام اس هم به پای کاربر است.
و ...
موارد زیادی هست که جای طرح نیست.
این فضای رقابتی که ایرانسل (بهتر است بگوییم دولت اصلاحات) بوجود آورد باعث شد دایناسور اول حرکت لاکپشتی خود را شروع کند تا از غافله عقب نماند.
.................چون ما ارزش را برای خدمات قائل نیستیم.
هدف من از طرح این مطالب طرفداری از ایرانسل یا محکوم کردن همراه اول نبود. فقط میخواستم چشمانمان را باز کنیم و ببینیم که خودمان هم آماده ایم تا دیگران از ما سوء استفاده کنند.
ناشناس
|
TURKEY
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
2
خیال ما راحته که از ایران در رفتیم
مجید آ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
0
1
بنده از اراک در حدود 20 روز بیش مبلغ 260000 ریال سیم کارت همراه اول با 150 دقیقه مکالمه رایگان و 90 تا اس ام اس خریداری کردم که تنها 10 دقیقه تونستم صحبت کنم و حتی 1 اس ام اس هم نتونستم بدم و موقعی که سیم کارت را میخواستم بخرم کلی تبلیغ که 150 دقیقه رایگان و 90 تا اس داره متاسفانه دریغ از یه دونی خواهشا کسی نیست که پیگیری کنه از همراه اول که این همه پول دزدی و کلاهبرداری میشه مگه دزدی فقط از دیوار مردم با لا رفتنه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
سیم کارت همراه اولی خریدیم ولی متاسفانه شارژ150 دقیقه آن فعال نگردید
نظرات بینندگان