arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

تدابیر آتش نشانی تهران برای تاسوعا و عاشورا / استقرار نیرو در 236 نقطه شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تدابیر ویژه این سازمان برای روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: در این دو روز علاوه بر آماده باش 130 ایستگاه آتش نشانی، 650 نیروی آتش نشانی به همراه 236 دستگاه خودروی امدادی در 236 نقطه از کشور مستقر می‌شوند.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات سازمان آتش‌نشانی برای روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: بسیاری از هوطنان در این روزها در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت خیابان‌ها می‌آیند و همین مساله می‌تواند باعث ازدحام جمعیت و ترافیک کاذب شود و کار را برای نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی مشکل کند.

سخنگوی سازمان آتش نشان و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: از همین رو سازمان آتش نشانی برای تامین ایمنی در سطح شهر تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرده و برهمین اساس علاوه بر این که 130 ایستگاه آتش نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در آماده باش هستند، 236 نقطه از شهر نیز مشخص شده و نیروهای آتش نشانی با استفاده از 236 دستگاه خودروهای مختلف در آن مکان‌ها مستقر می‌شوند.

وی با بیان این که 650 آتش نشان در روزهای تاسوعا و عاشورا در محل‌های مختلف مستقر می‌شوند، گفت: 193 دستگاه خودروی سنگین و 43 دستگاه خودروهای سبک و موتورسیکلت در اختیار این نیروها قرار دارند که از ساعات اولیه روز در مکان‌های مشخصی که اغلب در نزدیکی میادین، چهارراه‌ها، اماکن پرازدحام و حسینیه‌ها و تکایای پرجمعیت‌تر مستقر می‌شوند. همچنین در روز عاشورا برای آیین خیمه سوزی نیز نیروهای آتش نشانی استقرار پیدا می‌کنند.

ملکی اضافه کرد: تعدادی از مدیران ارشد عملیات سازمان آتش نشانی در این روزها در محدوده‌های تحت مدیریت خود اقدام به گشت زنی خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشان و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این که هدف از این استقرارها کاهش زمان رسیدن به محل حادثه است، گفت: تمام تلاش ما این است که با کیفیت‌ترین خدمت رسانی را به همشهریان داشته باشیم و امیدوارم که مردم نیز با ما همکاری خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که هر زمانی متوجه شدند خودروهای امدادی در حال تردد هستند همکاری لازم را داشته باشند و کمک کنند تا با باز شدن راه نیروها به موقع به محل حادثه برسند.
برچسب ها: تاسوعا ، عاشورا
نظرات بینندگان