arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

معاون حوزه علمیه قم: برخی برای افزایش درآمد از زنان استفاده می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه غربی به‌دنبال استفاده ابزاری از زنان برای افزایش درآمد است، گفت: متأسفانه در کشور ایران هم عده‌ای با به‌کارگیری بانوان در بعضی مشاغل به‌دنبال این مسئله هستند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد همتیان صبح امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد با تأکید بر اینکه محبت مرکب راه سالکان برای  رسیدن به محبت خداوند است، اظهار کرد: امام حسین (ع) می‌فرمایند آن بنده‌ای که از محبت خداوند بهره‌ای نبرد از زیان‌کاران است.

وی با بیان اینکه نخستین راه رسیدن به محبت خداوند کسب معرفت است، افزود: خداوند انسان را به‌گونه‌ای آفریده است که به‌طور فطری خداوند را می‌شناسد و از همین طریق معرفت خداوند را در درون خود احساس می‌کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم اضافه کرد: دومین راه کسب محبت خداوند، عقل است و می‌توان گفت عقل چراغ فروزانی است که خداوند در دل انسان برای پیمودن صراط مستقیم که همان راه و روش اهل‌بیت (ع) است، روشن کرده و امام صادق (ع) در این رابطه می‌فرمایند عقل آن چیزی است که انسان با آن به بندگی خداوند می‌رسد.

همتیان توجه و یادآوری نعمت‌های خداوند را سومین راه تحصیل محبت خداوند عنوان کرد و ادامه داد: توجه به نعمت‌های خداوند یک راه متقن و مطمئن برای رسیدن به محبت خداوند است و اگر انسان عاقل نباشد به‌طور حتم شهوت، دل‌بستگی، تعصب و لجبازی مانند غباری باعث انکار این نعمات در زندگی انسان می‌شود.

وی افزود: خداوند انسان را به‌گونه‌ای آفریده است که اگر کسی به او محبت کند او را دوست دارد و این مسئله به‌طور غریزی در سرشت او نهادینه شده است و می‌توان گفت هیچ انسانی توانایی شمارش نعمت‌های بی‌شمار خداوند را ندارند و همین یادآوری می‌تواند باعث ایجاد محبت خداوند در انسان شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان روایاتی از خداوند در رابطه با توصیه به پیامبران برای دعوت مردم به محبت خداوند عنوان کرد: اگر فردی خود را نشناسد و نعمت‌های خداوند را فراموش کند، محبت خداوند در او کمرنگ می‌شود و همچنین آیات و روایات متعددی در قرآن‌کریم برای یادآوری نعمات خداوند وجود دارد.

وی اضافه کرد: نعمت باطنی که خداوند به ما عطا کرده، نعمت ولایت و اهل‌بیت (ع) است و می‌توان گفت نعمت ولایت و دلدادگی به محبت اهل‌بیت (ع) بزرگ‌ترین نعمت است و در روایتی از امام حسین (ع) آمده که ایشان خداوند را به خاطر نعمت اسلام و اهل بیت (ع) شاکر بودند.

همتیان با اشاره به فرهنگ غربی که امروزه ادعای تمدن دارند، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی امروز قوانینی از جمله ازدواج هم‌جنس‌بازان را در کشورهای خود مصوب می‌کنند که این قوانین جایگاه آنها را از حیوانات پایین‌تر می‌آورد و همچنین آنها در تلاشند تا این فرهنگ مبتذل را به کشورهای اسلامی تزریق کنند.

وی با بیان اینکه جامعه غربی به‌دنبال استفاده ابزاری از زنان برای افزایش درآمد و تولید با هزینه کم در کارخانجات است، تصریح کرد: متأسفانه در کشور ایران هم عده‌ای با به‌کارگیری بانوان در بعضی مشاغل به‌دنبال این مسئله هستند، درصورتی‌که اسلام جایگاه ویژه و ارزشمندی برای بانوان قائل شده است و در همین رابطه آیات و روایت متعددی در قرآن کریم به‌طور مکرر بیان شده است.
نظرات بینندگان