arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

آکسفورد تابلوی رهبر میانمار را از سر در خود پایین کشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دلیل سکوت «سوچی» در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار، دانشگاه آکسفورد لندن روز شنبه تابلوی نقاشی را که تصویر «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار روی آن نقش بسته بود، از سر در ورودی یکی از دانشکده های خود پایین کشید.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری یورونیوز، این تابلو که بر سر در دانشکده «سنت هیو» نصب شده بود، اثر «شین یانینگ» نقاش معروف چینی بوده است.
 
دانشگاه آکسفورد در سال ۲۰۱۲ به سوچی دکترای افتخاری داده بود. وی از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ میلادی در رشته‌های علوم سیاسی، فلسفه و اقتصاد این دانشگاه تحصیل کرد.
دانشکده سنت هیو یکی از بزرگ ترین دانشکده های دانشگاه آکسفورد است که حدود 800 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
 
بحران مسلمانان روهینگیا فشارهای بین المللی بر سوچی را افزایش داده، به گونه ای که حتی مساله پس گرفتن جایزه نوبل از وی بر سر زبان ها افتاده است.
 
سوچی سال 1991 جایزه صلح نوبل را به دست آورد و با پیروزی در انتخابات سال 2015،در جریان انتقال قدرت در میانمار، در این کشور روی کارآمد.
 
بسیاری با امضای توماری، خواهان بازپس گیری جایزه صلح نوبل از وی شده اند.
 
سوچی به دلیل کشتار مسلمانان در میانمار و فشارهای بین المللی در هفتادو دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکرد.
 
حمله ماه گذشته ارتش رستگاری روهینگیا آرکان (راخین) به مراکز پلیس میانمار باعث حمله گسترده نیروهای امنیتی میانمار به روستاهای مختلف این استان شد که بر اثر این حملات بیش از 400 نفر کشته و بیش از 500 هزار تن دیگر مجبور به ترک خانه خود شدند.
نظرات بینندگان