arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۳۸۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

دو دفتر هرمی پلمپ شد/ بازداشت ۲۵ نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با همکاری پلیس آگاهی و وزارت اطلاعات ۲ دفتر هرمی کیونت در منطقه بعثت پلمپ و ۲۵ نفر دستگیر شدند.

به گزارش انتخاب، با همکاری پلیس آگاهی و وزارت اطلاعات 2 دفتر هرمی کیونت در منطقه بعثت پلمپ و 25 نفر دستگیر شدند.

افراد دستگیر شده جوانان بین 25 تا 30 سال هستند که با شیوه تکراری وعده اشتغال در وزارت نفت و یا شرکت‌های پتروشیمی و برخی دیگر از مشاغل کلیدی و مهم از شهرستان‌ها راهی تهران شده‌اند.

بر اساس اعتراف دستگیرشدگان، اعضاء در حبس خانگی بودند و تنها کالای مورد معامله تور مسافرتی 14 میلیون تومانی بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود بیشتر دستگیرشدگان از استان‌های خراسان، اصفهان و گلستان بوده‌اند که اکثراً بدون اطلاع والدین از محل ملاقات، در این جلسه حاضر و در مرحله بعد وادار به عضویت و تهیه پول برای سرمایه اولیه شده‌اند.

متاسفانه علی رغم همه هشدارها و اطلاعیه‌ها مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت شرکت‌های هرمی و آگاهی بخشی در خصوص خسارات اجتماعی و فرهنگی پیوستن به این شرکت‌ها، هنوز هم شاهد اعتماد نا به جای جوانان به این شرکت‌ها هستیم.

فعالیت این شرکت‌ها را می‌توان در دو لایه عمقی و سطحی تبیین کرد. در لایه عمیق‌تر، این شرکت‌ها با برگزاری جلسات انگیزشی و استفاده از تکنیک‌های روانشناسی موفق به تغییر نگاه افراد به خصوص جوانان و بانوان و ترغیب آن‌ها به تغییر در سبک زندگی شدند و در لایه سطحی تر با پررنگ کردن نیازهای اساسی افراد و تحریک حس طمع ورزی آن‌ها، با دادن وعده‌های واهی اقدام به فریب و اغواء مخاطبین کردند.

به نوشته پایگاه خبری ایران هشدار با گسترش مجدد فعالیت این شرکت‌ها و افزایش تعداد مالباختگان و مهم تر از همه افزایش اعلام مفقودی از سوی بعضی خانواده‌های قربانیان هرمی در چند ماه گذشته، مقابله جدی تر با این شرکت‌ها در صدر برنامه‌های نهادهای ذیربط قرار گرفت و در چندین مرحله اقدام به دستگیری فعالان و پلمپ دفاتر آنها در مناطق مختلف تهران و شهرستان‌ها کردند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ایزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
13
9
با سلام
هم اکنون شرکت های هرمی همچون تلفیق هنر با سایت آزاد و دفتر در همه جه بصورت آزادانه فعالیت میکنه بدون رسیدگی
نظرات بینندگان