arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

انگلیس: ترامپ و کنگره پایبندی ایران به برجام را تائید کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است، از آمریکا خواست تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کند.

به گزارش ایسنا، آلن دانکن معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا در سخنرانی‌اش در شورای شیکاگو درباره امور بین‌الملل، کره شمالی، ایران و روسیه را به ترتیب چالش‌های اول و دوم و سوم سیاست خارجی انگلیس توصیف کرد و گفت: ما به شدت از رئیس جمهور و کنگره آمریکا می‌خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید و در اجرای برجام سختگیرانه و هوشیارانه عمل کنند.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، دانکن در سخنرانی خود درباره ایران گفت: دومین چالش بزرگ سیاست خارجی، ایران است. من می‌خواهم کاملا شفاف بگویم که از دیدگاه ما برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) - توافق هسته‌ای با ایران - بهترین راه برای رسیدگی به مسئله هسته‌ای ایران است. ما اکنون نسبت به گذشته، از بروز یک بحران هسته‌ای جدید دور هستیم.

وی ادامه داد: ایران پیشرفت چشمگیری در توقف برنامه هسته‌ای و محدود کردن قابلیت‌های هسته‌ای خود داشته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی بی سابقه‌ای (به تأسیسات هسته‌ای ایران) دارد. هیچ کشوری تا کنون تا این اندازه تحت نظارت نبوده است.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان گفت: ما می‌خواهیم مزایای توافق هسته‌ای را حفظ کنیم و در عین حال نگرانی‌هایی را که این توافق برطرف نمی‌کند، مانند مداخله ایران در دیگر کشورها را رفع کنیم. ارزیابی ما این است که ایران به برجام پایبند است و عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، کار را برای مواجهه با این نگرانی‌ها و مهار برنامه هسته‌ای ایران دشوارتر می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: اگر کسی درباره مزایای این توافق تردید دارد، باید به لحظه‌ای فکر کند که این توافق دیگر وجود ندارد. آنگاه ما فقط با یک بحران هسته‌ای در کره شمالی روبرو نیستیم و با دو بحران هسته ای مواجه خواهیم بود. این موضوع اهمیت توافق هسته‌ای را برجسته می‌سازد.

دانکن تصریح کرد: این توافق حاصل 13 سال دیپلماسی است و طرف‌ها را به گونه‌ای پای میز مذاکره آورد که قبل از آن ممکن نبود. به همین دلیل است که ما به شدت از رئیس جمهور و کنگره می‌خواهیم بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کنند و در عین حال در اجرای آن سختگیرانه و هوشیارانه عمل کنند.
برچسب ها: ترامپ ، کنگره ، برجام
نظرات بینندگان