arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

ادعای اوقاف کردستان عراق علیه حشد شعبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت اوقاف و امور دینی در دولت اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه در واکنش به بیانیه اخیر دانشگاه علوم دینی'الازهر' مصر علیه همه پرسی اقلیم، ادعاهای دروغین علیه الحشد الشعبی مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه حملات فرقه ای به نیروهای الحشدالشعبی که تاکنون از سوی حامیان گروه های تروریستی صورت گرفته است، اکنون نوبت وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق شده است تا در یک موضوع سیاسی داخلی عراق از این اتهامات دروغین بهره بگیرد.
 
این جریان دینی در کردستان عراق که نتوانسته است پاسخی منطقی به بیانیه الازهر مصر در خصوص غیر قانونی بودن همه پرسی بدهد، مدعی شده است که الحشد الشعبی یک گروه شبه نظامی فرقه ای است که اهل سنت را در عراق به قتل می رساند.
 
این بیانیه خطاب به الازهر مدعی شده است که 'شما که مدعی حمایت از اهل سنت در عراق هستید کجا بودید وقتی که گروه شبه نظامی الحشد الشعبی بلاها بر سر اهل سنت در عراق می آورد تا هویت آنها را از بین ببرد و علمای آنها را به قتل می رساند و خانواده های اهل سنت را آواره می کرد.'
 
وزارت اوقاف و امور دینی در اقلیم کردستان عراق افزوده است که چرا در آن زمان بیانیه در محکومیت این رفتارهای وحشیانه گروه های شبه نظامی فرقه ای صادر نکردید که تا به امروز ادامه دارد.
 
وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق درحالی این ادعاهای دروغ را علیه الحشد الشعبی مطرح کرده که به وجود قریب 50 هزار رزمنده اهل سنت درصفوف الحشد الشعبی، حمایت 'دار الافتاء' - عالی ترین مرجع دینی اهل سنت در عراق - از الحشد الشعبی و از همه مهمتر آزاد سازی مناطق اهل سنت از تصرف گروه تروریستی داعش اشاره نکرده است.
این تشکیلات مذهبی در کردستان عراق ، همچنین تعداد زیادی عملیات مشترک نیروهای پیشمرگه و الحشدالشعبی علیه داعش را در استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین فراموش کرده است.
 
وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق در ادامه، در توجیه حمل مکرر پرچم رژیم اشغالگر اسراییل در انظار عمومی در اقلیم کردستان عراق، آن را اقدامی خودسر توسط تعدادی جوان عنوان کرده است.
 
اوقاف کردستان عراق خطاب به الازهر گفته است که شما به خاطر بالارفتن پرچم اسراییل در اقلیم کردستان عراق به ما خرده می گیرد، در حالی که در جوار شما (الازهر) سفارتخانه اسراییل وجود دارد و پرچم آن شبانه روز بالا است و مرتب بین مصر و اسراییل سفرهای متبادل صورت می گیرد.
 
اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق افزوده است که بیانیه شما بر مردم کردستان عراق سنگین بود و نشان داد که الازهر مرجع غیر سنی، بیش نیست و نشان داد که الازهر از حال مظلومان و مسلمانان جهان اطلاع ندارد.
 
دانشگاه علوم دینی الازهر در دوم اکتبر 2017 در بیانیه ای همه پرسی اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد و آن را طرحی در چارچوب سیاست های استعمار دانست که هدفش تجزیه کشورهای عربی و اسلامی براساس فرقه ای و نژادی است.
برچسب ها: کردستان ، الازهر
نظرات بینندگان