arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰

وزیر بهداشت: ساخت 15 داروی ضدسرطان

وزیر بهداشت گفت: 15 قلم داروی ضد سرطان آنتی‌بادی مونوکلونال (ضد سرطان) با فناوری بسیار بالا به کمک معاونت علمی ریاست جمهوری در حال ساخت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت گفت: 15 قلم داروی ضد سرطان آنتی‌بادی مونوکلونال (ضد سرطان) با فناوری بسیار بالا به کمک معاونت علمی ریاست جمهوری در حال ساخت است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: این داروها بسیار گران بوده و به عنوان مثال یک دوره درمان یک بیمار با یکی از این داروها 53 میلیون تومان می‌شود.

وی گفت: با تولید داخلی این داروها قیمت آنها 35، 40 و گاهی تا 50 درصد کاهش می‌یابد و پرداخت هزینه از جیب بیمار کاهش چشمگیری می‌یابد.

دستجردی با اعلام این که چند قلم از این داروها امسال به بازار دارویی کشور وارد خواهد شد، گفت: این داروها بسیار کیفی هستند و امکان صادرات آنها نیز وجود دارد.

وی تولید این داروها را موجب صرفه‌جویی ارزی و ارزآوری به کشور دانست و افزود: تولید داخل این داروها از خروج 300 میلیارد تومان از کشور جلوگیری کرده و با صادرات آنها حتی می‌توان ارزآوری هم داشت.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه داروهای آنتی‌بادی مونوکلونال در دنیا در انحصار 2 تا 3 شرکت غربی است، اضافه کرد: امکان اینکه برخی از این داروها تا 2 ماده دیگر وارد بازار دارویی کشور شوند، وجود دارد.

آنتی‌بادی مونوکلونال، رایج‌ترین داروهای درمان سرطان به روش ایمونوتراپی است که در آن فرآورده‌های دارویی بطور مستقیم و غیرمستقیم با دستگاه ایمنی بدن سروکار دارند. این آنتی‌بادی‌ها در مقیاس تجاری و وسیع در آزمایشگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ali
|
SWEDEN
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
0
اما نگفتی کشورهایی که این دارو رو درست میکنن صنعتی دارن به نام بیمه
بیمه ی درمان در کشورهای پیشرفته با پرداخت مبلغی در حد 200 دلار در سال بقیه ی هزینه ها مجانی خواهد بود و
بیمه ی دارو هم با پرداخت 350 دلار در سال هزینه های دارو مجانی خواهد بود
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
0
اتفاقاً ساخت این داروها در ایران باعث خروج بیشتر پول از جیب بیمار میشود!!
وقتی دارو یا مشابه دارو در داخل ساخته میشود باعث می شود نوع خارجی از لیست حمایتی بیمه خارج شود.
و از آنجا که اکثریت قاطع پزشکان متخصص سرطان شناسی استفاده از نوع خارجی مثل آمریکایی،اطریشی و یا استرالیایی را به نوع ایرانی ارجح می دادند و خانواده بیمار هم که در اون شرایط هیچ ریسکی برای سلامتی بیمارش نمی کند یا حداقل می خواهد اگر دارو جواب نداد پیش خودش اما و اگر نمانده باشد، بنابراین باید نوع خارجی را بدون هیچ حمایتی و به نرخ آزاد خریداری نماید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
0
ای بابا
نظرات بینندگان