arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

قدردانی مجدد نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترامپ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز ضمن قدردانی مجدد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، تصمیم وی را برای تایید نکردن برجام اقدامی شجاعانه دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اگر متحدان اروپایی می‌خواهند این توافق را حفظ کنند، باید با آمریکا برای اصلاح عملی کمبودهای آن همکاری کنند. کمبودهای بسیاری در این توافق وجود دارد. این موارد بسیار روشن است و باید تغییر یابد.
وی مدعی شد: این فرصتی است که رئیس جمهور ترامپ برای آن‌ها ایجاد کرده است تا این توافق بد را اصلاح کنند. این توافق به همان اندازه که برای دیگران خطرناک است، برای آن‌ها هم خطرناک است.
نتانیاهو تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در این رابطه با عربستان سعودی و امارات هم عقیده است.
وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: اگر دیگر کشورها (با تغییر برجام) مانع دستیابی خودکار ایران به زرادخانه هسته‌ای ظرف مدت یک دهه نشوند ... [دونالد] ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) توافق را لغو خواهد کرد.
وی افزود: اکنون موضوع این نیست که ایران برجام را حفظ یا آن را نقض کند؛ ما باید مقصدی که به سوی آن در حرکت هستند را تغییر دهیم.
ترامپ روز جمعه در سخنرانی خود با طرح اتهام‌هایی بی‌اساس علیه ایران، از تایید پایبندی کشورمان به برجام سرباز زده و تصمیم‌گیری در خصوص این توافق را به کنگره آمریکا ارجاع داده بود. این نهاد 60 روز فرصت دارد تا در این رابطه تصمیم‌گیری کند.
این رویکرد کاخ سفید با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین‌المللی مواجه شد. برای نمونه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به ترامپ گفت: برجام یک توافق دوجانبه نیست و رئیس جمهوری هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.

نظرات بینندگان