arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

روسیه: دلیلی برای اصلاح برجام نمی‌بینیم/ عراقچی 27 مهر در مسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه به زودی میزبان همتای ایرانی خود در مسکو خواهد بود، گفت: روسیه هیچ دلیلی برای درخواست واشنگتن برای اصلاح برجام نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفکس سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه باید تغییراتی در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ایجاد شود یا یک توافق ثانویه برای رفع نگرانی‌های آمریکا حاصل شود، گفت: مسکو باید نادرست بودن تلاش‌های واشنگتن برای نفوذ در توافق هسته‌ای را بارها و بارها برایشان توضیح دهد. ما هیچ دلیلی برای درخواست واشنگتن برای اصلاح این توافق نمی‌بینیم.

ریابکوف در ادامه گفت که معاون وزیر امور خارجه ایران قرار است هفته جاری به مسکو سفر کند تا درباره برجام پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره این توافق رایزنی کنند.

وی تصریح کرد: تهران و مسکو روی یک رویکرد مشترک در خصوص برجام کار خواهند کرد تا آمریکا را متقاعد کنند که اقدامات پیشنهادی‌اش سازنده نیست.

این مقام روس افزود: اطمینان دارم که تلاش‌ها برای زیر سوال بردن برجام به جایی نخواهد رسید و توافق با ایران به همان شکلی که هست به ایده‌آل نزدیک است.

ریابکوف همچنین گفت: مسکو تلاش خواهد کرد تا دیپلمات‌های آمریکایی را در خصوص توافق هسته‌ای با ایران به عالم واقعیت بازگرداند.

هم‌چنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از 27 تا 29 مهر (9 تا 21 اکتبر) برای شرکت در کنفرانس عدم گسترش سلاح هسته‌ای به روسیه سفر خواهد کرد.

عراقچی و سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در اجلاس کنفرانس حضور خواهند داشت که به جریان اجرای برجام اختصاص دارد.

مهمترین موضوع بحث کنفرانس «عدم گسترش-2017»، وضعیت پیمان عدم گسترش سلاح هسته‌ای و دورنمای کنفرانس آتی سال 2020 خواهد بود. شرکت‌کنندگان کنفرانس اقدامات در خصوص رفع بحران هسته‌ای در شبه جزیره کره را به بحث خواهند گذاشت.

هیأت نمایندگی کره شمالی و بیش از 200 متخصص از 40 کشور جهان در کنفرانس نام‌برده شرکت خواهند داشت.

نظرات بینندگان