arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

رئیس جمهوری چین: درهای چین به روی جهان بازتر خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری خلق چین دیدگاه‌های خود در مورد آینده این کشور را تشریح کرده و از افزایش قدرت چین در آینده سخن گفته است.

روز چهارشنبه، ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر)، کنگره عمومی حزب کمونیست جمهوری خلق چین با حضور بیش از دوهزار تن از مقامات دولتی و حزبی از سراسر این کشور در تالار خلق در پکن، پایتخت آغاز به کار کرد. این کنگره هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و حزب کمونیست، به عنوان تنها تشکیل حزب مجاز و حاکم بر این کشور، ضمن انتخاب مقامات ارشد حزبی، برنامه‌های دولت را مورد تایید قرار می‌دهد. مقامات ارشد حزب عموما سمت‌های عمده را نیز در دولت در دست دارند.

شی جینگ‌پینگ، رئیس جمهوری، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره در تشریح موقعیت کشورش گفت که چین "وارد عصر جدیدی می‌شود که در آن با چالش‌های جدیدی مواجه و از فرصت‌های جدیدی برخوردار خواهد بود."

شی گفت که "شرایط در داخل و در صحنه جهانی به سرعت دستخوش تحولات اساسی و پیچیده می‌شود و توسعه چین به مرحله‌ای مهم همراه با فرصت‌های استراتژیک رسیده" و افزود: "چشم انداز پیش روی ما بسیار درخشان و چالش‌ها نیز به همان اندازه دشوار است اما در هر حال، سوسیالیسم با خصوصیات چینی وارد عصر جدیدی می‌شود."

رئیس جمهوری چین گفت که کشورش هرگز درهای خود را به روی دنیای خارج نخواهد بست بلکه مانند گذشته پذیرای مشتاق سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی با دیگر کشورهاست. شی در حالی وعده افزایش همکاری با خارج را می‌دهد که برخی شرکت‌های غربی معتقدند که دولت چین هنوز هم بخش‌های مهمی از اقتصاد آن کشور را به روی سرمایه‌گذاری خارجی بسته است و دولت آمریکا نیز چین را به نادیده گرفتن ضوابط تجارت آزاد متهم می‌کند.

شی جینگ‌پینگ گفت که چین در خارج به یک قدرت عمده جهانی تبدیل شده و در داخل باید به تلاش برای مقابله با عواقب رشد اقتصادی مانند نابرابری، فقر و فساد ادامه دهد. رئیس جمهوری چین تاکید کرد که برای موفقیت در این زمینه‌ها، باید تمامی اعضای حزب و مردم از "نظام رهبری" کشور تحت هدایت حزب کمونیست حمایت کنند. وی همچنین گفت که در مقابله با فساد از جمله در میان اعضای حزب در هر رده و مقام نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد. حزب کموییست چین حدود ۹۰ میلیون عضو دارد.

نظرات بینندگان