arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

توافق کره جنوبی، ژاپن و آمریکا برای حل صلح آمیز مساله کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام های ارشد ژاپن ، آمریکا و کره جنوبی بر یافتن راه حل دیپلماتیک و صلح آمیز برای پایان دادن به بحران شبه جزیره کره به توافق رسیدند و مقام آمریکایی گفت و گوی مستقیم با کره شمالی را امکان پذیر دانسته است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی ، لیم سونگ نام معاون وزیر خارجه این کشور و جان سولیوان و شینسوکه زوگی یاما همتایان آمریکایی و ژاپنی وی پس از نشست در کره جنوبی در مصاحبه مطبوعاتی این موضوع را اعلام کردند.


آنان در این مصاحبه با اشاره به اینکه اطلاعات ذی ربط را در باره کره شمالی ارزیابی کرده و تبادل اطلاعات کرده اند، گفتند که راه حل دیپلماتیک شامل تحریم ها و گفت و گوها خواهد بود.


این در شرایطی است که کره شمالی تاکنون به دلیل تحریم ها وفشارهای اقتصادی وارده از سوی این سه کشور حاضر به بازگشت به میز مذاکرات نشده است.
آنان تاکید کردند که فشارهای اقتصادی و تحریم ها علیه کره شمالی را تا جایی ادامه خواهند داد که این کشور به گفت و گوها باز گردد.


در مصاحبه مطبوعاتی سه مقام ارشد دیپلمات گفتند که با روسیه و چین و دیگر کشورها همکاری نزدیکی خواهد شد تا تحریم ها علیه کره شمالی با قدرت ادامه یابد.


مقام آمریکایی گفت که ما باید علاوه براین تحریمها ، وضعیت خود را برای هر اقدام غیرمنتظره و پیش بینی نشده از سوی کره شمالی آماده نگهداریم.


وی گفت که از دیدگاه دونالد ترامپ رییس جمهوری و جیمز متیس وزیر دفاع و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا همه گزینه ها روی میز است و آمریکا برای مقابله با هر شرایطی خود را آماده کرده است.


با وجود این وی در جریان سفری که به توکیو داشت گفت که آمریکا نهایتا گفت و گوی مستقیم با کره شمالی را رد نمی کند و آماده است تا با دیپلماسی مساله را حل و فصل کند.


معاون وزیر خارجه کره جنوبی در مصاحبه مطبوعاتی که امروز یونهاپ منتشر کرد ، اذعان کرد که نشانه ای دال بر بازگشت کره شمالی به مذاکرات دیده نمی شود.


روزنامه هرالد از کره جنوبی هم گزارش کرده که مقام های ارشد گفت و گوهای هسته ای سه کشور در پایتخت کره جنوبی در روز گذشته در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره و شرایط کره شمالی گفت و گو کرده و اوضاع را بحرانی و حساس توصیف کرده اند.


این نشست ها در شرایطی برگزار می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روزهای هفتم و هشتم نوامبر پس از دیدار سه روزه از ژاپن به کره جنوبی سفر می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان