arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

نظر وزیر اقتصاد در مورد اختلاس میلیاردی اخير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير اقتصاد اعلام كرد: رقم اختلاس صورت گرفته در بانك صادرات ايران سه هزار ميليارد تومان نيست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ شمس‌الدين حسيني با بيان اين‌كه گزارش‌هايي كه به من رسيده نشان مي‌دهد حجم عملياتي كه اختلاس‌گران صورت داده‌اند، سه هزار ميليارد تومان است ولي اين‌كه چه مقداري از آن ال.سي بوده و يا چه مقدار ال.سي واقعي بوده، هنوز مشخص نيست.

وي با بيان اين‌كه تخلفي همراه با تباني در اين بانك صورت گرفته و هم بانك صادرات و هم بانك‌هاي ديگر را تحت تاثير قرار داده است، افزود: با اين وجود خود سيستم نظارتي بانكي اين موضوع را كشف كرده است و اين موضوعي قابل توجه است.

حسيني با تاكيد بر اين‌كه وقتي تخلفي در بانكي رخ مي‌دهد، شناسايي مي‌شود، افزود: نكته‌ مهم اين است كه ما بايد كاري كنيم كه اقدامات پيش‌گيرانه باشد با اين وجود ما در حال ارزيابي موضوع هستيم.

وزير اقتصاد تاكيد كرد: درباره‌ بخشي از اقدامات كه وثيقه دارد، نگراني وجود ندارد، اما دغدغه‌ ما در جايي است كه وثيقه وجود ندارد، با اين وجود اموال اين افراد شناسايي شده و اميدواريم هرچه زودتر مشكل حل شود.

لايحه‌ ارزش‌گذاري پول ملي مهرماه در مجلس

وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين اظهار اميدواري كرد كه لايحه‌ ارزش‌گذاري پول ملي كه پيش‌نويس آن توسط بانك مركزي تهيه و به دولت ارائه شده است، مهرماه در كميسيون اقتصاد دولت نهايي شده و به مجلس شوراي اسلامي ارائه ‌شود.

حسيني امروز در حاشيه‌ بيست‌ودومين همايش بانكداري اسلامي با اشاره به موضوع طرح تحول بانكي كه هم‌اكنون دولت پيگير آن است، گفت: موضوع زيرساخت‌هاي فني و بانكداري الكترونيك در اين طرح به‌طور جدي مورد توجه است، البته امروز تقريبا همه بانك‌ها در پرداخت‌ الكترونيك مشكلي ندارند و به اين سمت حركت كرده‌اند.

وي افزود: پس از واريز يارانه‌ها در چند ساعت 18 ميليون خانوار بدون كمترين نقصان يارانه‌ خود را دريافت مي‌كنند. هم‌چنين بانك اطلاعاتي مشتريان راه‌اندازي شده، اگرچه تكميل نشده است.

* طرح تحول بانكي

وي دومحور مهم طرح تحول بانكي را استفاده از ظرفيت بانكداري اسلامي و ساماندهي حوزه‌ قرض‌الحسنه دانست و افزود: در گذشته كمتر از 50 درصد منابع قرض‌الحسنه صرف اعطاي تسهيلاتي مي‌شد، اما امروز اين رقم به 70 درصد هم رسيده است.

وي توسعه‌ بانكداري اسلامي و تقويت نظام نظارتي را از ديگر محورهاي طرح تحول بانكي دانست و گفت: اين طرح هم‌اكنون در حال جمع‌بندي است و اميدواريم كار آن در كارگروه مورد نظر در پاييز به نتيجه‌ نهايي برسد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
0
خدای راشکر که 1-رقم اختلاس صورت گرفته در بانك صادرات ايران سه هزار ميليارد تومان نيست(فکر کنم که خودشونم نمیدونن چقدره)2- خود سيستم نظارتي بانكي اين موضوع را كشف كرده است و اين موضوعي قابل توجه است(مثلا دایره مبارزه با مواد مخدر موضوع رو کشف نکرده)3-درباره‌ بخشي از اقدامات كه وثيقه دارد، نگراني وجود ندارد،(یه چند درصدی که وثیقه داره زنده میشه) .
نظرات بینندگان