arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

'پرونده روسیه' ترامپ با حمایت مالی دموکرات‌ها و کارزار هیلاری کلینتون منتشر شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا می‌گوید قربانی تلاش غیراخلاقی حزب مخالف برای پرونده‌سازی علیه خود شده است.

اواخر کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ادعاهای ثابت نشده‌ای مبنی بر وجود ویدیویی مطرح شد که گفته می شد دونالد ترامپ را همراه با تن‌فروشان در هتلی در مسکو نشان می‌دهد.

براساس گزارش‌هایی که تازه منتشر شده، کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات حامی مالی این تحقیقات بوده‌اند.

ترامپ روز چهارشنبه در حساب توییتر خود نوشت: "اینجا، قربانی رییس جمهوری است."

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی کارزار انتخاباتی خانم کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات شرکت اطلاعاتی امنیتی فیوژن جی‌پی را در آوریل سال ۲۰۱۶ استخدام کرده بودند تا اطلاعات مخربی را علیه آقای ترامپ جمع‌آوری کند.

شرکت فیوژن جی‌پی که در واشنگتن پایتخت آمریکا مستقر است، به نوبه خود کریستوفر استیل، جاسوس سابق بریتانیایی را که پیشتر در زمینه روسیه فعالیت می‌کرد برای کار روی پرونده استخدام کرده بود.

در این پرونده به نقل از منابع بی‌نام آمده بود که آقای ترامپ درطول کارزار انتخاباتی با مقام‌های روسیه تبانی کرده است.

در این پرونده همچنین ادعا شده بود که نهاد اطلاعاتی کرملین، از دونالد ترامپ در هنگام وقت گذرانی با تن‌فروشان در هتل ریتزکارلتون مسکو تصویربرداری کرده‌ و ممکن است در صورت انتخاب او به ریاست جمهوری، از آن تصاویر برای باج‌گیری از رئیس جمهوری استفاده کند.

ترامپ، که بلافاصله بعد از منتشر شدن این خبر آن را جعلی خوانده بود، امروز چهارشنبه ۲۵ اکتبر (۳ آبان) در گفتگو با خبرنگاران گفت این گزارش نشان می‌دهد اتهامات علیه او درباره ارتباط با روسیه دروغ است.

نظرات بینندگان