arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

نماینده عضو جبهه پایداری: باید در سینما، تئاتر و موسیقی هم قاسم سلیمانی‌ داشته باشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نبود هنرمندان خراسانی و مشهدی کمِیت هنر در کشور را لنگ می‌کند، گفت: اگر روزی این هنرمندان بگویند ما از پازل حضور هنرمندان در کشور خود را خالی می‌کنیم، به طور قطع این پازل نقص پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا نصرالله پژمان‌فر در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان‌ رضوی که در محل پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت ظرفیتی که به برکت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در این شهر موجود دارد از جمله در حوزه هنر ظرفیتی بی‌بدیل در کشور است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای حضور داریم که یکی از برادران پرتلاش ما سالیان سال در این شهر با دست خالی کار کردند و با چنگ و دندان توانستند امکانات حداقلی را برای حوزه هنری فراهم کنند که بخشی از این اقدامات، اقدامات سخت افزاری بود. پردیس سینمایی هویزه یکی از زحماتی است که با جدیت تلاش شد تا به نتیجه برسد و در حال حاضر، مایه افتخار ما مشهدی ها است. همچنین انتظار داریم ساختمانی که در منطقه هاشمیه قرار دارد نیز با کمک و حمایت مسوولان به زودی به اتمام برسد.

پژمان‌فر عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در مدیریت گذشته حوزه هنری به انجام رسید توسعه زیرساخت‌ها بود که باید با سرعت توسعه یابد چرا که معتقدیم امکاناتی که در اختیار هنرمندان است، در شان آن‌ها نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش‌هاش بسیاری نیز در حوزه‌های نرم‌افزاری به انجام رسید و امروز این پرچم در اختیار کسی قرار می‌گیرد که با نشاط، تلاش، تجربه و همچنین با سابقه وارد این میدان شده‌اند، عنوان کرد: حوزه هنری در حوزه مسائل فرهنگی چه در بحث تربیت نیروهای کارآمد و چه در خصوص تولیدات فاخر پرچم‌داری می‌کند اما انتظار داریم ظرفیت‌هایی که امروز در حوزه هنری به بروز و ظهور رساندن گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه هنر می‌پردازد، مورد توجه رئیس جدید حوزه هنری قرار گیرد، چرا که ما می‌توانیم بسیاری از ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از حرف‌ها را باید در حوزه‌های اجرایی و نه در پشت تریبون‌ها بزنیم، تصریح کرد: در تولید فیلم باید امروز کار بزرگی در سینما و تئاتر صورت گیرد و ما با ایده‌آل فاصله‌ای داریم. اگر امروز در عرصه نظامی در دنیا حرفی برای گفتن داریم و می‌توانیم اسوه نشان دهیم و به عنوان مثال قاسم سلیمانی اسوه‌ای در حوزه نظامی برای همگان شناخته شده است، ما باید در منطقه بتوانیم قاسم سلیمانی‌هایی در حوزه سینما، تئاتر، موسیقی و... داشته باشیم که نشان دهد ایرانی یک انسان‌ توامند است و وقتی در این عرصه‌ها حضور و ورود پیدا می‌کند، می‌تواند اقدامات بزرگی را رقم بزند.

پژمان‌فر گفت: امروزه متاسفانه با توجه به جایگاه مشهد وظیفه‌ای سنگینی داریم چرا که با جوانان با انگیزه و پرتلاشی رو به رو هستیم که می‌توانند در قالب‌ و عرصه‌های مختلف ظهور پیدا کنند و توانمندی‌های خود را بروز دهند و در این میان نیز رئیس جدید حوزه هنری، پرچم‌دار این مسئله است.

در ادامه این مراسم، مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری طی سخنانی عنوان کرد: اگر هرکسی در مواجه با مسوولیتی از جمله مسوولیت در زندگی و اجتماع که به آن سپرده می‌شود امکان محاسبه در پیشگاه خداوند، وجدان بیدار خود و کسانی که آن کار را می‌شناسند و می‌توانند آن را مورد قضاوت قرار دهند داشته باشد، یقینا رسیدن به آرامش خاطر، نعمتی الهی خواهد بود.

وی ادامه داد: مشهد به دلیل وجود مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج (ع) پایگاه معنوی کشور است و هم از لحاظ عظمت تاریخی، علما و دانشمندان این خطه از اثرگذاری بالایی برخوردار است و این موارد، منجر می‌شود با تصویر بزرگی از مشهد روبرو می‌شویم.

مصلحی عنوان کرد: یک دهه فعالیت سید جواد رفائی در این مجموعه نسبتا کوچک اما با هدف‌های بلند همراه بود و امید است از آرامش خاطر نیز برخوردار باشند.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: فردی مدیریت جدید حوزه هنری را بر عهده دارد که خودش از دل این حوزه برآمده و امید است قبول مسوولیت برای ایشان و مجموعه هنرمندان منشاء خیر و برکت باشد و روزی که این پرچم به دست دیگری سپرده می‌شود حس آرامش خاطر داشته باشند، چرا که پرتلاش و باانگیزه هستند و می‌توانند این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه دهند.

نظرات بینندگان