arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

حجت الاسلام رهبر: ایران باید رابطه زندگی‌اش با دلار را قطع کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی ایران تحریم‌هایی را وضع خواهد کرد و محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد، اما ما نباید اقتصاد و زندگی خود را وابسته به سیاست‌های غربی کنیم. باید با اتکا به توانمندی‌های خود و با ایجاد ارتباط سازنده با کشورهای آزاد هم جایگاه جهانی خود را محکم کنیم و هم اقتصادمان را به جلو ببریم.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص توصیه کنگره آمریکا به دونالد ترامپ مبنی بر رصد همه‌جانبه برنامه موشکی ایران، اظهار کرد: نظر ما همان نظر مقام معظم رهبری است که فرمودند" مسائل دفاعی کشور جای هیچ‌گونه مذاکره‌ای ندارد و به بیگانگان اجازه هیچ دخالتی را نمی‌دهیم". مسائل موشکی ایران ربطی به مسئله هسته‌ای ایران ندارد و اگر در چارچوب برجام هم بخواهند عمل کنند این موضوع خارج از چارچوب توافق هسته‌ای است. البته زیاده‌خواهی و زورگویی آمریکا این مشکلات را به وجود می‌آورد.

وی افزود: باید این را بدانیم که این سخنان ترامپ و تصمیمات کنگره در واقع واکنشی به شکست‌هایی است که آمریکا در منطقه خورده است. منطقه خاورمیانه که آمریکا همواره از زمان بوش در پی تسلط بر آن بود دیگر آن خاورمیانه بر وفق مراد آمریکا نیست. آمریکا برای سعودی‌ها، تشکیل داعش و حمایت از تروریست‌ها و سیطره بر عراق هزینه‌های سنگینی کرد، اما در رسیدن به این اهداف شکست خورد. غربی‌ها هم شکست خوردند و این شکست‌ها با حضور ایران سبب این‌همه عصبانیت آمریکا است.

امام‌جمعه موقت اصفهان بابیان اینکه این شکست‌ها با این فشارها جبران نمی‌شود، گفت: پس ما نباید تسلیم زیاده‌خواهی‌های آمریکا شویم. همان‌طور که رهبری فرمودند "نباید به آمریکا اعتماد کنیم". باید بدانیم که همان جمله معروف امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یک جمله ماندگار برای تمام زمان‌ها است و هرچه می‌گذرد شکست آمریکا در برابر سیاست‌های ایران که مبارزه با استکبار جهانی است بیش‌تر می‌شود و این زوزه‌هایی که ترامپ می‌کشد زوزه‌های شکستی است که در منطقه خورده‌اند.

رهبر ادامه داد: این حرکات آمریکا یک نوع جنگ سرد است و ایران باید استوار بایستد و پاسخ دندان‌شکن به این یاوه‌سرایی‌ها بدهیم و اگر کوچک‌ترین تحرکی آمریکا در منطقه کند منافع این کشور در منطقه درخطر قرار می‌گیرد و ناوگان آمریکا در تیررس ایران است و کافی است ایران چند موشک به سمت ناوگان‌های آمریکا رها کند. البته ایران اسلامی هیچ‌گاه شروع کننده جنگ نخواهد بود، اما به هر گونه ماجراجویی و تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد.

وی گفت: البته آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی ایران تحریم‌هایی را وضع خواهد کرد و محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد، اما ما نباید اقتصاد و زندگی خود را وابسته به سیاست‌های غربی کنیم. باید با اتکا به توانمندی‌های خود و با ایجاد ارتباط سازنده با کشورهای آزاد هم جایگاه جهانی خود را محکم کنیم و هم اقتصادمان را به جلو ببریم. حداکثر کار آمریکا همین وضع تحریم است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ایران باید رابطه زندگی‌اش با دلار را قطع کند و زندگی خود را به غرب پیوند نزند چراکه دنیا فقط آمریکا نیست. آنچه که جواب می‌دهد مقاومت در برابر زورگویی استکبار است. خود غربی‌ها هم دارند اعتراف می‌کنند که این تحریم‌ها به اقتصاد خودشان هم ضرر می‌زند. تدبیر و همسویی دولت و ملت با سیاست‌های رهبری کلید حل تمام مشکلات است.

نظرات بینندگان