arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

تحقیر مسافران اسرائیلی در فرودگاه ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در رخدادی بی سابقه چندین شهرک نشین صهیونیستی که در حال سفر بودند، در فرودگاه ترکیه از سوی کارکنان این کشور تحقیر شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از پانا، اخبار رسیده از ترکیه حاکی از آن است که ده ها مسافر صهیونیست در فرودگاه ترکیه چند ساعت بازداشت شده و مأموران امنیتی ترکیه این مسافران را وادار کردند که تمام لباس های خود را درآورده و سپس مورد بازرسی بدنی کامل قرار گیرند.

گفته می شود ده ها اسرائیلی که بامداد دوشنبه برای سفر به استانبول رفته بودند، به مدت چند ساعت در فرودگاه بین المللی "کمال آتاترک" بازداشت شدند و از آنان پرسش‌های زیادی شد. ده ها اسرائیلی دیگر نیز که دارای نام های عبری بوده و یا متولد سرزمین های فلسطین اشغالی بودند، در پرواز دیگری در مسیر استانبول به تل آویو بازجویی شدند.

مسافران اسرائیلی این پرواز در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی از این رفتار تحقیرآمیز "به شدت شوکه شده‌ اند". همه وسایل شخصی اسرائیلی ها همراه با پولی که در اختیار داشته ‌اند، به طرزی "تحقیرآمیز" تفتیش و بازرسی شد. همزمان، پیش از حرکت پرواز دیگری که در ساعات بعدی از استانبول به مقصد اسرائیل حرکت می‌کرد، بار دیگر ده ها اسرائیلی که در راه بازگشت به سرزمین های اشغالی بودند، در فرودگاه آتاتورک مورد بازجویی "غیر عادی" قرار گرفتند. حتی مسافرانی که گذرنامه کشورهای دیگر، از جمله آمریکا، استرالیا یا آفریقای جنوبی را داشتند اما نام شان عبری و یا محل تولد آنها اسرائیل بود، برای ارائه گذرنامه اسرائیلی "تحت فشار زیاد" قرار گرفته ‌اند.

در همین راستا وزارت خارجه صهیونیستی اعلام کرد که این رخداد در دست بررسی است و تماس‌های اولیه با وزارت خارجه ترکیه انجام گرفته است.

گفتنی است از سال گذشته که نیروهای ارتش صهیونیستی به کشتی صلح مرمره در راه غزه حمله کرده و حدود 12 فعال صلح طلب ترکیه را کشتند، روابت آنکارا و تل آویو شاهد تنش بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
2
9
دم تركها گرم كه روي اين اسرائيليهاي پس فطرتو كم كردند
نظرات بینندگان