arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

مشکلات ثبت ازدواج موقت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت: ثبت ازدواج موقت با صرف زمان و هزینه زیادی صورت می‌گیرد و ثبت آن در شناسنامه برای زوجین مشکل‌ساز است.

به گزارش انتخاب به نقل از برنا، درباره مخالفت مجلس با پیشنهاد ثبت ازدواج موقت در دفاتر اسناد رسمی اظهار داشت: ثبت ازدواج موقت در سه مورد توافق زوجین، شرایط ضمن عقد و باردار شدن زن در نکاح موقت در مجلس پذیرفته شده است، اما ثبت آن برای همه الزامی نیست.
 
وی در این باره ادامه داد: ازدواج در قانون مدنی به 2 صورت ازدواج دائم و ازدواج موقت شناخته شده است. ازدواج دائم چون برای تشکیل خانواده است و هدف، ایجاد کانون سالم خانواده به محوریت زن، مرد وکودکان است، برای استحکام بنیاد این ازدواج، ثبت آن ضروری است. چرا که زوجین حقوق و تکالیفی نسبت به هم پیدا می کنند و نهادی ایجاد می شود که باید هر لحظه در پس استحکام آن بود.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایجاد و زوال نهاد خانواده تابع تشریفات خاصی است، بیان کرد: کارکرد نکاح موقت برای تشکیل خانواده نیست، چراکه نکاح موقت از یک ساعت شروع می شود تا 99 سال و ثبت آن با توافق زوجین صورت می گیرد. اگر نهادی به عنوان نهاد نکاح موقت را در جامعه بپذیریم و ثبت ازدواج موقت را الزامی بدانیم و به طور مثال قرار باشد زن و مردی یک هفته به نکاح هم در بیایند، با صرف زمان و هزینه و در آخر ثبت در شناسنامه، مشکلات زیادی ایجاد می شود. لذا دلیلی برای الزامی دانستن نکاح موقت در جامعه وجود ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
abbassatvat
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
damet garm
نظرات بینندگان