arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

بازتاب سفر پوتین به تهران در رسانه های روسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه های روسی با بازتاب گسترده دیدار دوجانبه ولادیمیر پوتین و حسن روحانی نوشتند: رئیسان جمهوری ایران و روسیه در دیدار دوجانبه در تهران بر عزم دو کشور برای تداوم همکاری در حل مساله سوریه و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

 در گزارش های رسانه های روسی بخش مربوط به گفت وگوی روسای جمهوری ایران و روسیه در همکاری در مسائل سوریه و مبارزه با تروریسم برجسته شده است. 

***شبکه زویوزدا 
شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه در بخش های خبری خود با پخش تصاویری از دیدار ولادیمیر پوتین و حسن روحانی در حضور هیات های همراه گفت: رئیس جمهوری روسیه که به تهران سفر کرده با همتای ایرانی خود دیدار کرده و دو طرف در خصوص مبارزه با تروریسم و اوضاع سوریه گفت و گو کردند.
رسانه روسی افزود: در این دیدار سران روسیه و ایران در مورد گسترش همکاری های اقتصادی دوجانبه نیز گفت وگو و تبادل نظر کردند.
شبکه زویوزدا به نقل از روحانی گفت: مسکو و تهران نقش مهمی در تامین صلح و ثبات منطقه ایفا می کنند.

***شبکه اجتماعی روسیه
شبکه تلویزیون اجتماعی روسیه «او.تی.ار» نیز امروز گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که برای شرکت در نشست سه جانبه با شرکت وی و روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرده است، با حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار کرد.
رسانه روسی افزود: دستور کار مذاکرات سران ایران و روسیه گسترده بود و عرصه هایی همچون سیاسی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم را دربر می گرفت.
شبکه تلویزیون اجتماعی روسیه گفت: روسای جمهوری ایران و روسیه بر اهمیت ادامه همکاری دو کشور در حل مسائل منطقه در وهله اول مبارزه با تروریسم و حل مسائل سوریه تاکید کردند.
گزارش رسانه روسی افزود:آخرین بار روسای جمهوری روسیه و ایران هفت ماه پیش دیدار کردند و در آن زمان سران دو کشور چند سند همکاری امضا کردند که توافقنامه همکاری های بازرگانی و تعامل در بازار های انرژی را شامل می شد.

***شبکه تلویزیونی میر
شبکه تلویزیونی روسی زبان میر امروز در بخش های خبری خود دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه را پخش کرد و افزود: ولادیمیر پوتین و حسن روحانی در خصوص صلح و ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه گفت وگو کردند.
این رسانه روسی که برنامه های آن در کشورهای همسود پخش می شود، در مورد دیدار روحانی و پوتین گفت: سران دو کشور در پشت درهای بسته اوضاع سوریه، وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و همکاری های اقتصادی دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
شبکه میر همچنین به بخشی از سخنان روحانی اشاره کرد که بر اهمیت همکاری ایران و روسیه برای حل مسائل منطقه ای تاکید کرده بود. 

***شبکه رن.تی.وی 
شبکه تلویزیونی رن.تی.وی روسیه نیز با بیان اینکه تهران روز پرکاری داشت، گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چند ساعت پس از ورود به تهران روانه مجموعه باشکوه سعدآباد شد تا با همتای ایرانی خود حسن روحانی دیدار کند.
رسانه روسی یادآورشد: وضعیت دیدارهادر تهران فشرده و پرشور بود به حدی که اعضای یکی از هیات ها مجبور شد محافظان را هل بدهد. خبرنگاران نیز به سرعت کار می کردند تا هیچ یک از سخنان مهم سران شرکت کننده در دیدار را از قلم نیندازند. 
شبکه رن.تی.وی ادامه داد: پوتین در دیدار با روحانی برنقش مهم روسیه و ایران برای تامین ثبات منطقه تاکید کرد.

***روزنامه نزاویسیمایا گازتا
پایگاه اینترنتی روزنامه نزاویسیمایا گازتا ارگان دولت روسیه نیز نوشت: ولادیمیر پوتین برنامه سفر خود به ایران برای شرکت در نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان را از دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود در مجموعه سعدآباد آغاز کرد.
رسانه روسی نوشت: پوتین با ابراز رضایت از سطح روابط دوجانبه میان ایران و روسیه گفت که مایه خرسندی است دو کشور علاوه بر توسعه روابط خود در تامین ثبات منطقه نقش دارند.
روزنامه راسیسکایا گازتا با بیان اینکه دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت، نوشت: کاخ کرملین اعلام کرد که در مذاکرات پوتین در تهران، گفت وگو درباره مساله سوریه و اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران برنامه ریزی شده بود.

***آژانس اخبار فدرال روسیه
آژانس اخبار فدرال روسیه نیز به دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه اشاره کرد و نوشت: در این دیدار مسائل سوریه و مبارزه با تروریست ها در منطقه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
رسانه روسی به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ایران نوشت: همکاری ایران و روسیه در سوریه تا پیروزی کامل بر تروریست ها ادامه خواهد یافت.
در گزارش این رسانه گفته شده است:ایران شریک راهبردی روسیه و همکاری دو کشور اهمیت فراوان دارد و سران آن برای توسعه این همکاری ها مصمم هستند.

***روزنامه وزگلیاد
روزنامه اینترنتی روسی وزگلیاد نیز نوشت: روسای جمهوری ایران و روسیه در فضایی صمیمی همکاری های دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
رسانه روسی نوشت:روحانی در دیدار با پوتین اطمینان داد ایران شریک راهبردی و مطمئن روسیه باقی می ماند.
«رئیس جمهوری ایران همچنین از سرمایه گذاری روسیه در اقتصاد ایران و مشارکت بخش های تجاری دو کشور استقبال و از آن اعلام حمایت کرد.» 


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان