arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

تمدن: در مورد ادعاي اختلاس در استانداري، قسم جلاله مي‌خورم تخلف نكرديم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرتضي تمدن گفت كه در صورت اثبات ادعاي اختلاس در استانداري تهران كه اين روزها مطرح شده، حق وي و همكارانش محاكمه است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مرتضي تمدن استاندار تهران صبح امروز چهارشنبه در چهاردهمين جشنواره شهيد رجايي استان تهران ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: ملاك و معيار عملكرد يك امر تشريفاتي و من‌درآوردي نيست. بلكه اساس خدمت بر ارزشيابي و ارزيابي است و خداوند متعال همه ما را ارزيابي مي‌كند.

استاندار تهران با بيان اينكه انسان همواره در معرض ارزيابي و آزمايش است تصريح كرد: اگر در نظام هستي ارزشيابي وجود نداشت بهشت و جهنم بي‌معنا بود؛ آنهايي كه در اين آزمون موفق و قبول مي‌شوند مسيرشان روشن و آنهايي هم كه مردود مي‌شوند مسيرشان معين است.
 
وي ادامه داد: خداوند پيامبران و امامان معصوم را به عنوان چراغ راه فرستاد تا شاهد باشند و ما با كلام و راه آنها در واقع كلام و راه خداست خود را تطبيق داده و در اين آ‌زمون سربلند باشيم.
 
تمدن با تأكيد بر اينكه وقتي علاوه بر شخصيت حقيقي ما كه در معرض آزمايش است وظيفه ديگري كه خدمت‌رساني به مردم است را خداوند به ما عطا مي‌كند اين آزمون مضاعف خواهد شد، گفت: در ظاهر خدمت‌رساني به مردم كار آساني است اما در باطن بسيار طاقت‌فرسا است چرا كه حقوقي از جانب مردم بر دوش مسئولان گذاشته مي‌شود و اگر نتوانيم به خوبي اين حق را ادا كنيم در اين ارزشيابي بازنده مي‌شويم.
 
استاندار تهران شهيد رجايي را از چهره‌هايي عنوان كرد كه خود را در معرض آزمون الهي مي‌دانست و يادآور شد: شهيد رجايي خود را با آزمون الهي تطبيق داد و به اين مسير الهي توجه كرده و آن را نصب العين خود قرار داد. از اين رو جاودانه و ماندگار شد و براي خدمت‌گذاران مردم به عنوان الگو قرار گرفت.
 
وي اضافه كرد: اخلاص در عمل و كار براي رضاي خدا در گفتمان و رفتار شهيد رجايي به خوبي ديده مي‌شد؛‌ ملاك كار براي رضاي خدا و ارزشيابي آن كار بسيار دشواري است.
 
تمدن ويژگي ديگر شهيد رجايي را صداقت و راستگويي دانست و اظهار داشت: شهيد رجايي هميشه با مردم از سر صدق و اخلاص سخن مي‌گفت و مردم هم بر همين اساس وي را پذيرفتند.

استاندار تهران مردمي بودن و تكريم انسانها را از ديگر ويژگي‌هاي شهيد رجايي عنوان كرد و گفت: وي مردم را ارباب خود مي‌دانست و در واقع آنها را ولي‌نعمتان و صاحبان انقلاب خطاب كرد و هيچ فخرفروشي را نسبت به آنها روا نمي‌داشت و امروز ما در ارزشيابي‌هاي خود در دستگاه‌ها نوع نگاه به مردم را ملاك قرار مي‌دهيم.

وي با تأكيد بر اينكه اگر با ابزار تكريم ارباب رجوع را انجام دهيم خوب است اما كافي نيست تصريح كرد: اگر روح و جوهر مردمي بودن در دل ما نباشد كار هم به دل نخواهد نشست و فقط ظاهري است.

تمدن مهمترين مسئله‌اي را كه موجب شد رجايي در ادبيات مديريت كشور ماندگار شود كار جهادي و انقلابي دانست و افزود: امروز جامعه ما اگر در بخشي از عرصه‌ها با مشكل مواجه شده است به واسطه كاهش اين روحيه و سردشدن بعضي‌ها نسبت به اين شاخص ارزشمند و جاماندن و فراموش شدن ادبيات واقعي كار جهادي است.
 
استاندار تهران در ادامه به ساده‌زيستي مسئولان اشاره كرد كه از ويژگي‌هاي بارز شهيد رجايي بود و اظهار داشت: ساده زيستي كار را شيرين مي‌كند اما اگر تا آخر حفظ نشود خيلي خطرناك خواهد بود؛ بايد مواظب باشيم مديريت ما را از اين جايگاه دور نكند و زرق و برق زندگي مادي اساس و شاخص اصلي ما نباشد.

وي ادامه داد: منظور از ساده زيستي اداي سادگي درآوردن نيست بلكه اين ويژگي بايد در نهاد ما باشد وگرنه ساده زيستي‌هاي تصنعي نيز وجود دارند. براي مثال فردي بنزش را در خانه پارك مي‌كند اما در بيرون پيكان و پرايد سوار مي‌شود. در واقع بايد گفت هر كاري خدايي نباشد به دل نمي‌نشيند.

تمدن بر همين اساس حريص شدن و حفظ و ولع داشتن در زماني كه مسئوليتي بر عهده ماست را از عواملي دانست كه موجب مي‌شود انسان از جاده ساده زيستي خارج شود و گفت: آغاز يك خطر در درون يك نظام و كشور اين است كه اقشار مردم سر جاي خود درجا بزنند و كساني كه مسئوليتي براي خود بدست آورده‌اند شروع به فاصله گرفتن از توده‌هاي مردم كنند.
 
وي ادامه داد: دليل اينكه مردم امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري را دوست دارند و به آنها عشق مي‌ورزند اين است كه مردم ظاهر و باطن آنها را درك كرده است و سلامت و ساده‌زيستي اين دو بزرگوار براي آنها اثبات شده است؛ بر اساس آيات قرآن كريم اگر ما در اين مسير قدم برداريم خداوند حب و مهر مسئولان را به دل مردم خواهد انداخت.

تمدن همچنين ضد تبعيض، عدالت‌خواه بودن و ضد فساد بودن را ويژگي ديگر شهيد رجايي عنوان كرد و افزود: اگر در وجود ما اين ويژگي‌ها نهادينه نشود راه به ناكجا آباد خواهيم برد؛ هرگاه كسي يك جبهه ضد فساد و رانت را ياري كند بايد به پاي آن بايستد چرا كه ممكن است تهمت و افترا بشنود اما بايد در اين مسير همچون رجايي ايستادگي كرد.
 
استاندار تهران در ادامه سخنان خود با بيان اينكه سه ماه از سخت‌ترين حملات رسانه‌اي عليه استانداري در جريان است خاطرنشان كرد: در پشت اين تريبون سوگند مي‌خورم با علم و اعتقاد و قسم جلاله ياد مي‌كنم آنچه كه مربوط به استانداري تهران اين روزها مطرح مي‌شود سر سوزني از پول بيت‌المال بودجه عمراني و بودجه جاري خدايي ناكرده تخلف وجود ندارد؛ اگر كساني كه اين روزها اين ادعاها را در مجاري رسمي كشور مطرح مي‌كنند يك خطا را نشان دهد كه سر سوزني تخلف وجود دارد در محضر مردم استان تهران و كشور عرض مي‌كنم كه ما اشتباه كرديم و حق ما محاكمه است.
 
وي ادامه داد: حال كه به فرموده مقام معظم رهبري در معرض اين انتخابات بزرگ هستيم كه بايد بي‌عيب انجام گيرد چرا اين مطالب را مطرح مي‌كنند و اگر واقعا دنبال مطلب خاصي نيستند چرا در همان زمان اين موضوعات را مطرح نمي‌كردند. از اين رو اين يك مسئله عادي نيست.
تمدن در خاتمه به ولايت‌پذير بودن شهيد رجايي اشاره و خاطرنشان كرد: شهيد رجايي همواره در مقابل موضوعاتي كه خط مشي نظام بود و ولي فقيه زمان تعيين تكليف و روشنگري مي‌كردند تسليم بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
با صفا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
2
بنده خدا از ترس كله پا شدن ، چه قسمي داره مي خوره !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
2
کدام خلافکاری را شما دیدید که از این قسم ها نخورده باشد.
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
2
پایان یک روایت این است که فردی به شخصی که برای مورد قبول واقع شدن گفته هایش قسم خورد گفت : گفتی باور کردم اصرار کردی شک کردم قسم که خوردی یقین نمودم که دروغ است که انشا ا... در این مورد چنین نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
قسم خوردن درجایی که راههای دیگری ازجمله شاهدوبینه وجودداره اولین دلیل ضعف ودروغگویی است البته من کاری به این تمدن ندارم جون بی بیم
نظرات بینندگان