arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

چین با توسل به زور آمریکا علیه کره شمالی مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین اعلام کرد، مهمترین برنامه ها در دستور کار دیدار رییس جمهوری خلق این کشور با همتای آمریکایی وی در پکن، مساله کره شمالی و تجارت خواهد بود و این کشور مخالفت خود را از عملیات نظامی واشنگتن علیه پیونگ یانگ به وی اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای چاینا دیلی، سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به چین از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری انجام می شود.

از زمانی که ترامپ قدرت را در آمریکا در اختیار گرفت، چین به رغم انتقادهای مکرر وی از پکن تلاش زیادی کرده است تا در هر شرایطی روابط خود را با دولت آمریکا گسترش دهد.

رسانه های گروهی چین به طور یکپارچه سفر ترامپ را به این کشور بسیار مهم تلقی کرده و افزوده اند که دو کشور باید راهی را برای برون رفت از اختلافات و توسعه مناسبات پیدا کنند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که ارزش تبادلات تجاری چین و آمریکا در سال 2016 میلادی به 524 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده که این نشان می دهد تجارت عرصه مهم مناسبات دو طرف است.

'جانگ زی گوان' معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه ای در باره این سفر گفت که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین قصد دارد رایزنی های مشروحی در باره کره شمالی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا داشته باشد.

چین می گوید که تجارت این کشور با آمریکا در سال 2015 میلادی موجب شده است تا دستکم دو میلیون و 600 هزار فرصت شغلی برای آمریکایی ها ایجاد شود.

روزنامه چینی می نویسد که ما با آمریکا مواضع مشترکی درباره تجارت نداریم و اقدامات تجاری دو کشور با هم تفاوت دارد و مساله کسری تجاری آمریکا همچنان از موارد مهم و مورد بحث دو کشور است.

معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه خود تصریح کرد: ما به دنبال حل مساله هسته ای کره شمالی به صورت صلح آمیز هستیم و اصلا نمی خواهیم کسی در این منطقه به زور متوسل شود.

نظرات بینندگان