arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

فروش آرم‌هاي ترافيك روزانه در هفته اول مهر ممنوع شد

در آستانه آغاز سال جديد تحصيلي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ممنوعيت ورود موتورسيكلت‌ها، اتوبوس‌ها و كاميون‌ها به داخل تونل‌هاي پايتخت از اول مهرماه خبر داد و معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران نيز از ممنوعيت فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه در هفته اول سال تحصيلي جديد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آستانه آغاز سال جديد تحصيلي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ممنوعيت ورود موتورسيكلت‌ها، اتوبوس‌ها و كاميون‌ها به داخل تونل‌هاي پايتخت از اول مهرماه خبر داد و معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران نيز از ممنوعيت فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه در هفته اول سال تحصيلي جديد خبر داد.

سردار حسين رحيمي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه در هفته اول مهرماه استفاده از آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه ممنوع است، گفت: قطعا ماموران پليس در محدوده اجراي طرح ترافيك با رانندگان متخلف و فاقد آرم برخورد مي‌كنند.

وي با اشاره به اين كه طرح زوج و فرد در پايتخت از 6:30 تا 19 و طرح ترافيك از 6:30 تا 17 اجرا مي‌شود گفت: بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد علاوه بر ثبت 4 امتياز منفي براي راننده خودرو، به ازاي هر ساعت 13 هزار تومان جريمه نيز در پي خواهد داشت.

رييس راهور تهران با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود بار ترافيك مهرماه امسال با افزايش حدود 25 درصدي مواجه باشد، افزود: بر اين اساس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بكارگيري تمام توان اجرايي و استفاده از نيروهاي كمكي در دانشكده راهور و بالگردهاي پليس در قالب گشت هوايي پليس راهور تهران تلاش مي‌كند تا ترافيك مهرماه براي شهروندان روان‌تر شده و آزار دهنده نشود.

وي با اشاره به ممنوعيت تردد موتورسيكلت‌ها و كاميون‌ها و اتوبوس‌ها از داخل تونل‌هاي پايتخت گفت: اجراي اين طرح كه هم‌اكنون در تونل توحيد آغاز شده است از ابتداي مهرماه در تمامي تونل‌هاي پايتخت به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود و بر اين اساس ماموران پليس در ورودي و خروجي تونل ها مستقر شده و با متخلفان برخورد مي‌كنند.

رييس راهور تهران تصريح كرد: در اين خصوص تابلوهاي هشدار دهنده، پيش از خروجي تونل‌ها نصب مي‌شود تا رانندگان در اين خصوص آگاه شوند.

وي با توصيه به اوليا درخصوص استفاده از سرويس مدارس خصوصا در هفته اول مهرماه گفت: يكي از علل عمده بار ترافيك در هفته اول مهرماه استفاده اوليا از خودروهاي شخصي براي رساندن فرزندانشان است كه از هفته‌هاي بعد با بكارگيري سرويس‌هاي مدارس اين مشكل كاهش مي‌يابد.

رييس راهور تهران با اشاره به هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته بين تاكسيراني، اتوبوسراني و آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص سرويس مدارس گفت: بر اين اساس توافق‌نامه‌اي به امضا رسيده لذا هيچ گونه مشكلي در خصوص تامين سرويس مدارس در سال جديد تحصيلي وجود ندارد. لذا اولياي دانش‌آموزان از هم‌اكنون مي‌توانند با مراجعه به مدارس فرزندانشان نسبت به ثبت‌نام و استفاده از سرويس اقدام كنند.

معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران:

فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه در هفته اول مهرماه ممنوع شد

مهندس وحيد نورزي، معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران نيز از قطع فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي در هفته اول مهرماه خبرداد و به ايسنا گفت: بر اساس موافقت پليس راهور تهران و در راستاي كنترل حجم بار ترافيك در محدوده مركزي شهر، فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه در هفته اول مهرماه ممنوع شد كه در اين راستا سيستم ثبت نام براي آرم‌هاي طرح ترافيك در اين مدت قفل شده است.

وي با اشاره به تلاش شهرداري و پليس راهور تهران براي كنترل و كاهش بار ترافيك پايتخت خصوصا در هفته اول مهرماه تصريح كرد: بر اين اساس برنامه‌هاي گسترده‌اي توسط معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود كه اولويت آن ايمن‌سازي اطراف مدارس پايتخت است.

معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه استفاده از اتوبوس و مترو براي دانش‌آموزان و دانشجويان در هفته اول مهرماه رايگان است، گفت: اين افراد مي‌توانند با نشان دادن كارت شناسايي از اين تسهيلات رايگان استفاده كنند.
نظرات بینندگان