arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

انتقاد از ضعف عملکرد رسانه ملی در زلزله و نبود آب و نان در مناطق زلزله زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهار تن از نمایندگان شهرهای مختلف استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مطالبات و درخواست‌های خود در خصوص مناطق زلزله زده را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، فرهاد تجری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه با بیان اینکه در مناطق زلزله زده ضرورت آب و نان به شدت احساس می‌شود گفت: بعضی از شهرها مانند مناطق جنگ زده شده‌اند احشام برخی از روستاییان در زیر آوار مانده که باید فکری به حال این احشام شود.

وی با بیان اینکه شهرهای استان کرمانشاه یکبار، مالباخته و قربانی جنگ تحمیلی شدند گفت: حالا نیز شهرهای ما قربانی زلزله شده است که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

فلاحت پیشه دیگر نماینده استان کرمانشاه نیز با اشاره به وضعیت افرادی که در دو سوی مرز اقوام داشته و در آنجا تردد می‌کنند نیز گفت: پس از وقوع زلزله مرزها بسته شد و برخی از این افراد نگران حال اقوام خود در سوی دیگر مرز هستند. به نظرم باید اجازه دهیم تا این افراد به دیدن اقوام خود بروند.

وی همچنین ازتخریب بیمارستانی که به تازگی افتتاح شده بود در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بیمارستان اسلام آباد با 30 سال قدمت فرو نریخت اما بیمارستانی که به تازگی افتتاح شده بود دچار خسارت شد. اینها بایدبررسی شود. فلاحت پیشه پیشنهاد داد تا ردیفی بودجه برای احیای زیرساخت‌های استان کرمانشاه از سوی دولت مصوب شود.

کبودی دیگر نماینده استان کرمانشاه در مجلس نیز با تاکید بر اینکه در مناطق زلزله زده به ویژه سر پل ذهاب مشکل اسکان همچنان وجود دارد،‌گفت: امروز مسئولان در اینجا حضور دارند. امشب و فردا رئیس جمهور به اینجا می‌آید. رئیس جمهور باید اخلاقا به ما قول بدهند که برای حل مشکلات مناطق زلزله زده اقدام کنند و ردیف بودجه‌ای برای بازسازی و مقاوم سازی کرمانشاه در نظر گرفته شود.

احمد صفری نماینده دیگر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز سخنانش را با انتقاد از رسانه ملی در پرداخت ضعیف به حادثه زمین لرزه اختصاص داد و گفت: از رسانه ملی که خیلی ضعیف عمل کرد گله مندیم، رسانه ملی متعلق به همه مردم است و در حق مردم زلزله زده ظلم کرد. تمام اخبارش را به تعداد کشته‌ها و مصدومین اختصاص داد و ازدیگر شرایط در منطقه گزارشی منتشر نکرد.

وی همچنین با اشاره به افرادی که به دلیل ترس از زمین لرزه در خارج از منازل خود ساکن شدند نیز گفت: باید فکری به حال این افراد نیز بشود و برای امنیت و امکانات آنها نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

نظرات بینندگان