arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

واکنش نماینده ایلام به ادعایی عجیب درباره تولد رییس‌جمهور: برخی در زلزله به دنبال کاسبی هستند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مسئله زلزله استان کرمانشاه برخی از افراد اظهار نظر هایی می کنند که در حیطه اختیارات آنها نیست؛ بنابراین به نظر می رسد برخی در بحث زلزله به دنبال کاسبی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش نماینده ایلام به ادعایی عجیب درباره تولد رییس‌جمهور: برخی در زلزله به دنبال کاسبی هستندنماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مسئله زلزله استان کرمانشاه برخی از افراد اظهار نظر هایی می کنند که در حیطه اختیارات آنها نیست؛ بنابراین به نظر می رسد برخی در بحث زلزله به دنبال کاسبی هستند.

جلال میرزایی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی که در کانال تلگرامی خود به نقل از استاندار کرمانشاه نوشته بود 'شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس جمهور هستیم فردا پیگیر میشیم! دوستانی که انگشتاشون بنفش بود حالا کجایید!؟' گفت: با برانگیختن حس ترحم مشکلی حل نمی شود.

وی افزود: متاسفانه کسانی را به عنوان مسئول انتخاب می کنیم که متوجه مسئولیت خود نیستند ولی باید متوجه پیامد اظهارات خود باشند. در چند روز اخیر که از زلزله استان های غربی می گذرد اظهارنظرهایی را شاهد بودیم که خیلی از آنها مسئولانه نبود .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:جای تاسف دارد که برخی به دنبال بزرگنمایی مسایل هستند. باید تلاش کنیم موضوعات درست منعکس شود و گاهی اظهار نظرهایی صورت می گیرد که هزینه هایی برای جامعه دارد .

میرزایی با تاکید بر اینکه باید به اینگونه اظهار نظرها تذکر داده شود ، افزود: باید در چنین مواقعی چارچوبی برای اظهار نظرهای مسئولانه اندیشیده شود وباید یاد بگیریم که وقتی به موضوعات احاطه نداریم چیزی را بیان نکنیم و این در تمام کشورها مرسوم است .

وی با اشاره به تاکید مسئولان ارشد کشور مبنی بر استفاده از مراجع رسمی برای دریافت اطلاعات واخبار ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر ستاد مدیریت بحران این موضوع را برعهده دارد و هر گونه اظهار نظری باید از سوی این مجموعه صورت گیرد و مطالب از طریق مراجع رسمی منعکس شود.

نماینده ایلام در مجلس دهم گفت: در موضوع خرابی زلزله برخی آمار تخریب منازل را از هشت هزار تا 12 هزار خانه بیان کردند و رقم مورد نیاز را از یک هزار و 600 میلیارد تا 2 هزار و800 میلیارد تومان اظهار کردند واز طرفی برخی نهادها هم اظهار آمادگی برای ساختن نموده اند .

میرزایی یادآور شد : نگران هستیم نکند افرادی این موضوعات را مدیریت می کنند تا رقم بالایی تصویب شود .

وی گفت: در بحث بازسازی مناطق زلزله زده همانطور که رئیس جمهوری نیز اشاره کردند باید با مشارکت مردم باشد چرا که تجربه خوبی از حضور بنیادها نداریم واین را می توانید از مردم بپرسید بنابراین اجازه دهید بازسازی با مشارکت مردم باشد .

نظرات بینندگان