arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

الزامات پذیرش دانشجوی پولی دکتری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برخی انتقادات نسبت به پذیرش دانشجوی پولی در مقطع دکتری، گفت: پذیرش دانشجوی دکتری شهریه‌ای به این معنا نیست که هر کسی بتواند با پرداخت پول در کلاس دکتری بنشیند.

به گزارش انتخاب، کامران دانشجو در گفتگو با مهر در این باره افزود: داوطلبانی می‌توانند با پرداخت شهریه، دانشجوی دکتری شوند که در آزمون نیمه‌متمرکز دکتری شرکت کرده و رتبه آورده باشند نه اینکه هر کسی بخواهد پول دهد و برود در کلاس درس دکتری بنشیند.

وی اضافه کرد: آنچه که برخی رسانه‌ها دارند تحت عنوان دانشجوی دکتری پولی عنوان می‌کنند همان دانشجوی دکتری مازاد بر ظرفیت است این دانشجویان باید شهریه پرداخت کنند اما تأکید می‌کنم که هر کسی نمی‌تواند از طریق پرداخت شهریه، دانشجوی دکتری شود بلکه فردی که با پرداخت شهریه دانشجوی دکتری می‌شود حتماً باید در آزمون نیمه‌متمرکز دکتری رتبه‌ای کسب کرده باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر ظرفیت پذیرش روزانه در یک رشته 50 نفر باشد، نفر پنجاه و یکم می‌تواند با پرداخت شهریه وارد دوره دکتری شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
|
Germany
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
7
نفر پنجاه و یکم اگه پول نداشت نفر 52، نداشت 53..... همینطور تا جایی که اخرین نفر هم میشه. همه چیز البته تبصره داره خوب. این هم که اصلا معنی دانشجو پولی نمیده که.! میده؟ واقعا جالب بود. من که هر چی خوندم فرق دانشجوی پولی با نفر پنجاه و یکم را نفهمیدم. اگه ظرفیت داریم پس چرا 51 باید پولی بره، اگه نداریم پس چرا به جای 50 نفر 51 نفر میگیریم؟ از کجا اصلا نفر 51 پیدا میشه؟ چرا تا حالا نفر 51 نبود؟ مدارس غیر انتفاعی را یادمون نره... اول همه همون نفر 51 رو پذیرش میکردند تو هرمنطقه فقط. الان اما نفر 51 فقط جایی تو مدارس دولتی پیدا میکنه اگه خوش شانس بشاه و پول هم نداشته باشه. 50 تای دیگه غیرانتفاعی میرند با لبخند!
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
0
کدوم ازمون برادر هرکی فیزیک عمومی 1و2 و ریاضی عمومی 1و2 رو خوب بخونه یکم هم هوش داشته باشه میتونه قبول بشه
کار علمی هم که اصلا مهم نیست نه مقاله ای ژرنالی نه حتی مقاله کنفرانسی نه کتابی نه سابقه ای هیچی لازم نیست فقط پووووووووووول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
1
اينجانب فارغ التحصيل رشته شيمي از ابتداي تحصيلات دانشگاهي تا انتهاي دوره كارشناسي ارشد در حدود 10 سمينار كشوري شركت كرده و پروژوه كارشناسي ارشد من هم با همكاري يك دانشمند آلماني انجام شد. اما فقط به خاطر پول و فقط پول حتي شرايط ادامه تحصيل در دانشگاه سراسري به عنوان دانشجوي دكتراي غير پولي را هم نداشتم با اينكه مي دانم توانايي من از خيلي از هم دوره اي هاي من كه دارند دكتري مي خوانند بيشتر است. الان هم بيكار هستم. و فقط در مدارس به صورت ساعتي كار مي كنم. اين است عدالت علمي در كشور ما.
بيشتر اساتيد ما كه الان در دانشگاهها كلي هارت و پورت دارند با مدرك فوق ليسانس بورس شده و ادامه تحصيل دادند. من پدري كارگر و فقير دارم كه دستش را مي بوسم. هر وقت مرا مي بيند مي گويد از روي تو خجالت مي كشم كه اينهمه تشويقت كردم درس بخواني. حرفم را گوش دادي ولي به جايي نرسيدي.
نمي دانم من چگونه تو روي پدرم نگاه كنم.
نظرات بینندگان