arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶
پس از قطعنامه آمریکا؛

روسیه قطعنامه ژاپن درباره سوریه را هم وتو کرد

دولت روسیه قطعنامه پیشنهادی ژاپن درخصوص تمدید یک ماهه ماموریت کمیته مسئول تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی سوریه را وتو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه قطعنامه ژاپن درباره سوریه را هم وتو کرد

دولت روسیه قطعنامه پیشنهادی ژاپن درخصوص تمدید یک ماهه ماموریت کمیته مسئول تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی سوریه را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، این پیش‌نویس بر تمدید یک ماهه ماموریت کارشناسان مسئول تحقیقات درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه تاکید دارد.

در رای گیری روز جمعه شورای امنیت درباره این قطعنامه ۱۲ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند در حالی که بولیوی و روسیه با این قطعنامه مخالفت کردند.

در ۲۴ ساعت گذشته این دومین باری است که روسیه از حق وتوی خود استفاده می‌کند. پیش از این نیز روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تمدید یک ساله ماموریت بازرسان کمیته مذکور در سوریه و حرکت به سوی تعیین عاملان این حمله را وتو کرده بود.

در مقابل چین از شرکت در رای‌گیری امتناع کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی روسیه علیه قطعنامه آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه پیام آشکاری بود مبنی بر این که روسیه ارزشی برای مردم کشته شده سوری قائل نیست.

دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند معاون سفیر روسیه در سازمان ملل طی مذاکراتی پشت درهای بسته گفته که مسکو هرگز قطعنامه ژاپن را نمی‌پذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که اگر قطعنامه ژاپن وتو شود آمریکا احساس ناامیدی زیادی خواهد کرد.

در مسکو نیز میخائیل اولیانوف، مسئول پرونده منع تسلیحات شیمیایی سوریه گفت که تجدید ماموریت محققان کمیته تحقیق درباره تسلیحات شیمیایی سوریه برای یک ماه "بی‌فایده" است.

در متن قطعنامه پیشنهادی ژاپن بر تمدید ۳۰ روزه ماموریت مکانیسم تحقیقات مشترک درباره تسلیحات شیمیایی سوریه تاکید شده تا دو طرف آمریکا و روسیه بتوانند به توافقی در این باره برسند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که ظرف ۲۰ روز پیشنهاداتی درباره ساختار و روش‌های کار کمیته تحقیقات درباره تسلیحات شیمایی سوریه ارائه می‌شود.

برچسب ها: ژاپن ، روسیه ، سوریه
نظرات بینندگان