arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

نظر واعظی درباره قول متفاوت سردار سلیمانی / آقای حقانیان گفت قصد توهین نداشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با زلزله‌زدگان گفت: تلاش خود در این زمینه را افزایش داده و تلاش خواهیم کرد رضایت زلزله زدگان و رضایت رهبری فراهم شود.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه مراسم ختم پدر سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوالی در رابطه با انتظارات رهبری در مورد زلزله زدگان غرب کشور گفت: از همان زمان که این اتفاق افتاد شخص رییس جمهور و دولت تمام توان خود را در امداد رسانی به زلزله زدگان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده گذاشته و تلاش کردند.

واعظی همچنین با اشاره به مذاکرات سوچی، سفر سران به روسیه را مهم خواند وخاطرنشان کرد: این مذاکرات بسیار مهم و مقدمه گام های موثر در حل بحران سوریه است. این سفر، سفر بسیار مهمی است که نتیجه ۱۱ ماه مذاکرات نمایندگان سه کشور است و بسیار موفق بوده است و خوشبختانه توانستند آرامش را در سوریه ایجاد کنند.

وی افزود: مذاکرات آستانه، به اجماع این عملیات میدانی ختم شد که سوریه باید سامان یابد و مذاکرات سوچی بسیار با اهمیت بوده و مقدمه ای برای گام‌های موثر است.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به سخنان سردار سلیمانی و قول وی در خصوص سرنگونی کامل داعش گفت: این که ما امروز شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان دهنده قوت و عزت سپاه ما، نظام و رهبری است و همه دولت به دنبال این هستند که به کشورهای اسلامی که از ما طلب یاری دارند کمک کنیم.

واعظی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با استفاده وزرا و معاونان بازنشسته وزیران در شهرداری تهران و مجاز بودن شهرداری و دولت به این کار خاطرنشان کرد: باید مطلع شوم که اگر براساس قانون در گذشته هیئت دولت این ها را هم طراز مقامات تصویب کرده، براساس آنچه مجلس تصویب کرده است می‌توانند این کار را بکنند در غیر این صورت این امکان وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد سخنان وحید حقانیان در مورد اسحاق جهانگیری هم گفت: ایشان اعلام کرد در یک محفل خصوصی با دوستانشان صحبت کردند و فکر نمی‌کردند این صحبت‌ها جایی ضبط و پخش شود. انسان در خلوت و مکان‌های عمومی دوگانه (به دو صورت متفاوت) صحبت می‌کند. به هر حال نمی‌خواهم بگویم دوگانه صحبت می‌کنیم. ولی به هر حال در محافل خصوصی خودمانی‌تر صحبت می‌کنیم. آقای حقانیان این ادب را از خود نشان دادند که به محض این که سخنانش منتشر شد در ویدئویی دیگر اعلام کرد که این گفت‌وگوها به صورت خصوصی انجام شده و به هیچ وجه قصد توهین کردن نداشته است. وی تاکید کرد: به نظر من این مساله تمام شده است و بهتر است که دنبال آن را نگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایجاد معاونت رسانه‌ای ریاست جمهوری گفت: این معاونت قرار نبود هیچ وقت ایجاد شود.

نظرات بینندگان