arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

عادل جبیر: متهمان پرونده‌های فساد دو راه بیشتر ندارند؛ اموال را بازگرداند یا محاکمه شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد، کسانی که در عربستان در پرونده‌های فساد دست دارند دو گزینه در مقابل آنها وجود دارد یا اینکه اموال غارت شده را بازگرداند یا اینکه پرونده آنها به دستگاه قضائی ارجاع داده شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: مسؤولان زیرربط در عربستان پرونده‌های ۲۰۸ تن را که در مسائل فساد دست داشتند، بررسی کردند و هفت تن بی‌گناهی‌شان ثابت و آزاد شدند.

وی افزود: متهمان به فساد در مقابل دو گزینه قرار دارند و یا باید اموال غارت شده را به خزانه دولت و مردم عربستان بازگردانند یا پرونده‌هایشان به دستگاه قضایی ارجاع داده شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان گفت: آمار نتایج اولیه تحقیقات درباره اموال غارت شده به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد که این امکان وجود داشت از این اموال برای توسعه و پروژه‌ها و بالا بردن سطح سرمایه‌گذاری‌ها در عربستان استفاده شود.

الجبیر با ادعای اینکه این پول‌ها به مردم بازخواهد گشت، گفت: اقداماتی که عربستان علیه فساد انجام داد این تصویر شفاف را در اختیار جهانیان قرار داد که میزان تحمل عربستان در برابر فساد و همچنین رادیکالیسم صفر است!

وزیر امور خارجه سعودی گفت: این اقدامات توانایی ریاض را نیز برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بیشتر می‌کند.

نظرات بینندگان