arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

آیا ظریف پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای کمک به زلزله زدگان را رد کرده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا ظریف پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای کمک به زلزله زدگان را رد کرده است؟

دکتر زیباکلام اخیرا در توییتی از دکتر ظریف بابت «جواب منفی متکبرانه به پیشنهاد کمک 5 سناتور امریکایی » در ماجرای زلزله کرمانشاه انتقاد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ صادق زیباکلام در حالی این توییت را منتشر کرده که منبع این خبر را مشخص نکرده و مشخص نیست ایشان از چه منبعی استفاده کرده است.

در رابطه با مطلب اخیر درباره پاسخ منفی ظریف به پیشنهاد کمک ۵ سناتور امریکایی توجه به دو نکته ضروری است:

۱- دکتر ظریف طی توییتی بعد از حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه ضمن قدردانی از پیام های تسلیت مقامات خارجی و سپاسگزاری از پیشنهاد کمک های خارجی اعلام کرده بود که در حال حاضر می توانیم با استفاده از منابع خودمان اوضاع را مدیریت نماییم.

۲- این توییت چند روز قبل از ارسال نامه ۵ سناتور به تیلرسون وزیر خارجه امریکا بوده است. در واقع توییت دکتر ظریف در پاسخ به فرد یا گروه خاص خارجی نبوده است و در آن سعی شده بود که با لحنی نرم و محترمانه موضع کشور درباره هرگونه کمک خارجی در این برهه زمانی اعلام گردد. مضافا اینکه نامه این ۵ سناتور خطاب به دکتر ظریف نبوده است که وی بخواهد پیشنهاد آنها را رد و یا جواب منفی دهد.

بنابراین توییت دکتر ظریف درباره عدم نیاز فعلی به کمک های خارجی ناظر به پیشنهاد از طرف خاصی نبوده است، بلکه سعی شده بود با لحنی نرم و متواضعانه ضمن تشکر از پیشنهادهای کمک از سوی مقامات خارجی موضع کشور در این باره منتشر گردد.

نظرات بینندگان