arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

مناطق زلزله زده تا پایان هفته بارانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته نقاطی از نیمه غربی، سواحل خزر و دامنه‌های البرز با باران مواجه می‌شوند، گفت: باران بخشهایی از ۱۵ استان کشور را در برمی‌گیرد؛ مناطق زلزله‌زده نیز در ساعتهای آتی بارانی خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم،درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده است تا پایان هفته نقاط غربی و بخشهای البرز را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی امروز و امشب بخشهایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و جنوب استانهای واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخشهایی از مرکز کشور با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مواجه می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: بارشها طی روز چهارشنبه نیز در نیمه غربی کشور و مناطق ذکر شده ادامه می‌یابد که از اواخر وقت سواحل غربی و مرکزی خزر نیز با بارندگی باران روبرو خواهد شد.

به گفته وظیفه، طی روز پنجشنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق کشور، به تدریج از میزان بارش از نیمه غربی کاسته خواهد شد و عمده فعالیت سامانه در سواحل خزر، شمال شرق، شرق، مرکز، نواحی جنوبی، استانهای واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی در توضیح بیشتر محل بارشهای ساعتهای آتی اظهار کرد: شدت بارشها امروز غالباً در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجانها، زنجان، بوشهر و فارس است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها روز چهارشنبه در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، اردبیل و مازندران می‌بارد.

وظیفه ادامه داد: طی روز پنجشنبه نیز بارشها بخشهایی از استانهای گیلان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب به صورت برف خواهد بود؛ روز جمعه نیز بارش برف و باران در استانهای ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه توده هوای سرد از روز پنجشنبه وارد کشور خواهد شد، گفت: از روز پنجشنبه به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و از روز جمعه در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود؛ این کاهش دما تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور تداوم خواهد داشت.

وظیفه همچنین از مواج بودن دریای خزر و خلیج فارس در 72 ساعت آتی خبرداد و افزود: طی سه روز آینده شمال خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی خوهد شد.

وی، زاهدان با سه درجه زیر صفر را سردترین و بوشهر با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید که امشب و فردا باران پراکنده در پایتخت می‌بارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت مناطق زلزله زده تا آخر هفته اظهار کرد: شدت بارشها امروز در استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده خواهد بود و باران تا پایان هفته در این استان و نیمه غربی کشور می‌بارد؛ احتمال آبگرفتگی معابر نیز در نقاط ذکر شده و بخشهایی از استان کرمانشاه دور از ذهن نیست.

نظرات بینندگان