arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

مجلس، دولت را به نجات دریاجه ارومیه ملزم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
30 نفر از نمایندگان مجلس با امضای طرحی یک فوریتی، دولت را به نجات دریاچه ارومیه در مدت سه سال ملزم کردند؛ این طرح یک فوریتی یکشنبه هفته آینده - ۲۷ شهریور - در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

"نادر قاضی‌پور"  از تدوین طرح یک فوریتی نمایندگان برای نجات و احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این طرح با نظارت کامل کارشناسان مجلس و همراهی تعدادی از نمایندگان با سابقه تدوین شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، همچنین افزود: بر اساس این طرح دولت موظف شده است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال با انتخاب بهترین راه‌حل‌های ممکن، دریاچه ارومیه را نجات دهد و سپس برای احیای این دریاچه و بازگشت آن به وضعیت قبلی برنامه‌ریزی کند.

عضو کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس تصریح کرد: منابع مالی سال اول اجرای این طرح از منابع جزء سوم بند دوم ماده واحده قانون بودجه ۹۰ که به اختیارهای دولت مربوط می‌شود، قابل تأمین است و پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن این طرح، دولت احیای دریاچه ارومیه را به شکلی جهادی در دستور کار خود قرار دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، درباره جزئیات این طرح یک فوریتی نیز یادآور شد: طراحان اصلی این طرح یک فوریتی رضا عبدالهی، علی‌رضا محجوب، جواد جهانگیرزاده و بنده هستیم و امیدواریم این طرح که تا امروز به امضای ۳۰ نفر از نمایندگان مردم در مجلس رسیده است، با آغاز کار مجلس در هفته آینده یعنی روز یکشنبه - ۲۷ شهریور - در صحن علنی مجلس مطرح شود و به تصویب نمایندگان برسد.

نظرات بینندگان